وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب دوشنبه هفته آینده به منظور بررسی اوضاع سوریه و حلب نشست فوق العاده برگزار می کنند.

نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب درباره سوریه و حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، اتحادیه عرب روز دوشنبه آینده به منظور بررسی تحولات اوضاع سوریه و حلب، در سطح وزرای خارجه نشست فوق العاده برگزار می کند.

یک منبع دیپلماتیک عربی در قاهره روز چهارشنبه اعلام کرد که این تاریخ بعد از رایزنی با کویت، دبیرخانه اتحادیه عرب و تونس که ریاست کنونی این اتحادیه را برعهده دارد تعیین شده است.

این منبع همچنین افزود که تعدادی از کشورهای عربی از جمله قطر، عربستان سعودی و اردن با درخواست کویت برای برگزاری این نشست فوق العاده موافقت کرده اند. قرار است در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اوضاع سوریه و مشخصا حلب مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین قرار است «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گزارشی را در خصوص اقدامات این اتحادیه پیرامون تحولات اوضاع سوریه ارائه نماید.

«احمد عبدالرحمن البکر» نماینده دائم کویت در اتحادیه عرب روز چهارشنبه اعلام کرده بود که این کشور درخواست اجلاس فوق العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه را به منظور بررسی اوضاع سوریه خواستار شده است.

وی همچنین از رایزنی بین کویت، دبیرخانه اتحادیه عرب و تونس رئیس کنونی این اتحادیه درباره این درخواست و موعد آن خبر داده بود.

قرار است امروز پنج شنبه نیز نشستی در سطح نمایندگان دائم اتحادیه عرب پیرامون حلب برگزار شود. این نشست فوق العاده به درخواست قطر و تایید تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.