شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در جریان همایش اقتدار زنان در این کشور متعهد شد که دولت وی کمکی به ارزش سه میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۸ میلادی برای توسعه زنان و بهبود وضعیت اجتماعی آنان در کشورهای در حال رشد اختصاص دهد.

تعهد سه میلیارد دلاری ژاپن برای ارتقای زنان کشورهای در حال توسعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آبه در سومین انجمن سالانه جهانی زنان در توکیو گفت که اختصاص چنین کمکی بویژه برای بهبود بخشیدن شرایط زندگی و کاری زنان در کشورهای در حال توسعه با اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد که دولت ژاپن این کمک را برای این اختصاص خواهد داد که شرایط زندگی، محیط های کاری و حقوق زنان در کشورهای در حال توسعه بهبود یافته و آنها بتوانند در ساختارهای دولتی نیز گام های بلندی برداشته و در میان کادرهای رهبری حضور داشته باشند.
این گردهمایی در واقع مشابه همایش اقتصادی جهانی داووس است که هر سال در سوییس برگزار می شود و میزبانی آن را توکیو برعهده دارد.
از جمله در این همایش که به گزارش ژاپن تودی امروز (پنج شنبه) به کار خود پایان می دهد شماری از زنان مشهور مانند آکیه آبه همسر نخست وزیر ژاپن و یوریکو کویکی فرماندار توکیو و هلن کلارک مجری برنامه توسعه سازمان ملل حضور دارند.
در حاشیه این همایش بزرگ جهانی چندین نشست درباره رهبری زنان، ‌محیط زیست و محیط کار برای زنان و مشارکت زنان در امور علمی و فنی برگزار شده است.
دولت آبه توسعه امور اجتماعی زنان را یکی از اساسی ترین ستون های برنامه رشد اقتصادی خود موسوم به آبه نومیکس دانسته و اعلام کرده است که ۳۰ درصد از کادر رهبری ژاپن تا سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار زنان خواهد بود.
به رغم این تلاش ها آمار جدید نشان می دهد که ژاپن امسال در رتبه یکصد و یازدهم در زمینه تبعیض جنسیتی برای حضور در مشاغل حرفه ای و محیط های کاری قرار گرفته است که نشان دهنده ۱۰ رتبه سقوط برای این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.