رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق تأکید کرد: باید با وحدت با سیاست مشهور «تفرقه بینداز و حکومت کن» مقابله کنیم و با برنامه‌ ریزی مقابل دخالت بیگانگان متحد شویم و تصویر نادرستی که دشمنان از اسلام ایجاد کردند تصحیح کنیم.

عمار حکیم: باید با سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» مقابله کنیم

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه ۲۵ آذر) در تهران آغاز شده است، گفت: داشتن اختلاف یک حقیقت است و ما باید در عین داشتن اختلاف، افکار و اندیشه و نقاط مشترک را با هم جمع کنیم و با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام دین تسامح و گذشت است، اظهار داشت: باید نظرات تندرو و افراطی را کنار بگذاریم و تبلیغات گسترده‌ای در مسیر تقریب داشته باشیم تا بتوانیم با هرگونه تفرقه مقابله کنیم.

عمار حکیم تصریح کرد: جوانان ۶۰ درصد از جمعیت جامعه اسلامی هستند و باید جوانان را به نشست‌ها و برنامه‌های مختلف تقریبی فرا بخوانیم تا بتوانیم حرکت گسترده‌ای در این مسیر و در حمایت از مسلمانان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف دشمنان از ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دور کردن آنها از مسأله فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام است، تصریح کرد: باید با وحدت صفوفمان با سیاست مشهور «تفرقه بینداز و حکومت کن» مقابله کنیم و با ایجاد برنامه‌هایی با هم در مقابل دخالت بیگانگان متحد شویم و تصویر نادرستی را که از اسلام وجود دارد، تصحیح کنیم.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق خاطرنشان کرد: بحران اسلام، یک بحران داخلی است و چیزی نیست که از بیرون آمده باشد؛ و باید با وحدت و همدلی، برنامه‌هایی برای مقابله با سرطانی تکفیر داشته باشیم و همه منابع آن را از ریشه بخشکانیم و از خطرات و چالش‌های آن کم کنیم؛ این مسئولیت بزرگی است که گروه‌های تکفیری برای ما به وجود آورده اند.

وی ابراز داشت: ما در عراق با تلاش زیاد در حال مبارزه با گروه‌های تکفیری هستیم و امیدواریم برای ملتمان و همه مسلمانات نوید پیروزی‌های بیشتر را بشارت دهیم؛ ما در حال برنامه‌ریزهایی هستیم تا همه گروه‌های عراقی را به همبستگی فراخوانیم تا بتوانیم آرامش را به عراق برگردانیم.

عمار حکیم در پایان سخنان گفت: امروز ما راه حلی جز گفتمان برای مقابله با مشکلات جهان اسلام نداریم و عزت و کرامت را برای امت مسلمان می‌خواهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.