سبزوار – پیکرامام جمعه فقید سبزوار مرحوم حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی، صبح جمعه با حضور علما برجسته سراسر کشور، نماینده آیت الله سیستانی، آیت الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری و مقامات لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم در سبزوار تشییع شد.

مردم سبزوار با پیکر امام جمعه فقید سبزوار خداحافظی کردند/مراسم خاکسپاری در مشهد انجام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین پیکر امام جمعه فقید در میان حزن و اندوه فراوان و بر روی دوش مردم دارالمومنین سبزوار از مقابل مسجد جامع تا جایگاه نماز جمعه این شهرستان تشییع و در محل میعادگاه عاشقان برپیکر وی نماز گذارده شد.

 تشییع کنندگان با شعارهای «عزا عزاست امروز،روز عزاست امروز  امام جمعه ما پیش خداست امروز» و « این غمپیام شهر سبزواره ، برخیز خطبه ای بخوان دوباره» با امام جمعه فقید خود خداحافظی کردند.

حجت الاسلام حاج شیخ غلامحسین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سبزوار درسال ۱۳۱۹ در کیذور از روستاهای آباد بخش ششتمد، دیده به جهان گشود. تحصیلات مقدماتی خود را در مکتب خانه زادگاهش وسپس حوزۀعلمیه سبزوار آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۳۶ که قدم به ۱۷سالگی نهاده بود، به مشهد مهاجرت کرد و علوم حوزوی را تا سطح عالی از محضر استادان آنجا فراگرفت.

این عالم برجسته در سال ۱۳۵۰ و با وجود خفقان دوره حکومت محمدرضا پهلوی، به توزیع مخفیانه چندین رساله توضیح المسائل وکتاب حکومت اسلامی امام خمینی(ره) پرداخت و به سفارش حاج آقای محامی نماینده امام(ره)- به امور طلاب و مردم نیازمند رسیدگی می کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ازطریق سازمان تبلیغات اسلامی خراسان، به مدت دو سال مسئول ائمه جماعات مشهد بود و درسال ۱۳۵۹ به همراه ده نفر از روحانیون آنجا، جهت فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی، عازم جبهه شد و خود، به برگزاری نمازجماعت و جلسات سخنرانی در ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران اهتمام ورزید.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، از سال ۱۳۶۹ به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه سبزوار، انتخاب شد و همچنین، مدیریت حوزه علمیه این شهر را برعهده گرفت و باجذب استادان و مدرسان در حوزه، و گزینش طلاب جوان ومستعد، به ساماندهی نظام تدریس دروس حوزوی اقدام کرد.

وی از آن زمان تاکنون، علاوه بربازسازی مدرسه علمیه اهل البیت(ع) وتوسعه فیزیکی آن که بالغ بر۱۱هزار مترمربع است، باحمایت ازساخت مساجد وحسینیه ها و نیز توسعه مدرسه علمیه «مکتب نرجس» ویژه بانوان طلبه، احداث بنای یادبود شهدای گمنام در کنار بلوار توحیدشهر، خرید و واگذاری ۲۸۶ قطعه زمین (۲۰هکتار) جهت طلاب بدون مسکن وحوزه علمیه شهرستان، برگزاری کنگرۀ حکیم حاج ملاهادی سبزواری در سال ۱۳۷۲ وکنگره آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری در سال ۱۳۸۹، نقش بارز و مؤثری در اجرای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی وعمرانی شهرستان ایفا کرده است.

پیکر امام جمعه سبزوار برای خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل می شود  و فردا نیز در جوار بارگاه آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در صحن جامع رضوی آرام خواهد گرفت .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.