قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به آزادی حلب در سوریه گفت: آزادی حلب محصول گفت‌وگو و مذاکره نبود و حتی برخی حیله‌های غربی‌ها موجب به تأخیر انداختن آن شد و این آزادی مرهون مقاومت رزمندگان و محصول جریان تجربه‌های دفاع مقدس ایران بود.

با آزادی سازی حلب ستون فقرات تروریست‌ها شکسته شد

به گزارش  قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در قله تقواست که همه ویژگی‌ها و زیبایی‌های یک انسان متقی در حد اعلی در وجود ایشان متجلی شده است و این معنا در آیات قرآن، روایات ائمه‌اطهار(ع) و حتی گفته‌های پیامبران گذشته، تورات و انجیل هم آمده است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های اخلاقی آنقدر در شخصیت پیامبراکرم(ص) متجلی است که حتی دشمنان هم زبان به اعتراف آن می‌گشایند، ادامه داد: همسر پیغمبر، اخلاق ایشان را اخلاق قرآن می‌دانستند که بسیار با عظمت است و این خلق عظیم در رفتار با مردم، دشمنان، همسر و فرزندان متجلی بوده و باید در امت پیغمبر هم دیده شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه پیامبر خاتم(ص) دلسوز و مهربان مؤمنان است و هر چیزی همانند گناه که مؤمنان را به زحمت اندازد برای او سخت است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) زیباترین، نیکوترین و جذاب‌ترین نمونه و سرمشق زندگی برای افرادی است که به خدا و روز رستاخیز ایمان و امید دارند.

عابدینی گفت: خدای متعال فرمود پیامبر اکرم(ص) بر خلاف پیامبران دیگر که پیامبر قسمت و قبیله خاصی بودند، فرستاده او برای همه جهانیان بود و آینده جهان، آینده سیطره پیامبر خاتم بر همه جهانیان است.

وی بیان کرد: امروز دشمن و استکبار جهانی درصدد است تا اسلام ناب محمدی را تخریب کند و وحدت بین مسلمانان را از بین ببرد که می‌طلبد با حفظ دین، آرمان‌های انقلاب اسلامی و بصریت‌افزایی حافظ اسلام باشیم.

  با آزادی حلب نقشه استعمارگران نقش بر آب شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شاد کردن دل پیغمبر با آراستگی انسان به ایمان، اخلاق نبوی و ائمه‌اطهار(ع) و رنگ دین خدایی گرفتن همراه است.

عابدینی با بیان این که عبادت و تهجد ویژگی دیگر پیامبر خاتم(ص) بود، تشریح کرد: ایشان بسیار به عبادت و بندگی اهمیت می‌دادند و خدای متعال به برکت نماز شب‌ها به او مقام محمود عنایت کرده بود.

وی اضافه کرد: وحدت در جامعه دو جنبه دارد که یک جنبه آن وحدت شیعه و سنی و جنبه دیگر آن وحدت حوزه و دانشگاه است که به برکت وجود انسان‌هایی همچون شهید مفتح و شهید مطهری و برخلاف تلاش در طول تاریخ استعمار زمینه پیوند آن‌ها فراهم شده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه گام نخست وحدت، وحدت بین انسان و خدا است، افزود: قدم دوم وحدت، چنگ زدن به حبل‌الله است که قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند و گام واقعی اجرایی در راه وحدت، تمرین آن در خانه و خانواده است.

عابدینی با اشاره به آزادی حلب در سوریه خاطرنشان کرد: آزادی حلب محصول گفت‌وگو و مذاکره نبود و حتی برخی حیله‌های غربی‌ها موجب به تأخیر انداختن آن شد و این آزادی مرهون مقاومت رزمندگان و محصول جریان تجربه‌های دفاع مقدس ایران بود که فرماندهان ما به دعوت سوری‌ها برای مقاومت در برابر دشمن در سوریه هستند.

وی ادامه داد: با آزادی حلب نقشه استعمارگران نقش بر آب شد و آن‌ها هدفشان این بود که یا سوریه سقوط کرده و یا حداقل سوریه با محوریت حلب تجزیه شود و یک رژیم اشغالگر دیگر در آنجا راه‌اندازی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ستون فقرات تروریست‌ها با آزادی حلب شکسته شد، اذعان کرد: با آزادی حلب شیب و سرعت نابودی رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرد و با تأکید مقام معظم رهبری تا 25 سال آینده دیگر رژیم صهیونیستی در عرصه روزگار وجود نخواهد داشت.

عابدینی با اشاره به این نکته که آزادی حلب روحیه مقاومت اسلامی را در تمام جای جهان به شدت تقویت کرده است، گفت: خدای متعال یهودیان مستکبر را در جای‌جای قرآن معرفی کرده و فرموده است که میثاق‌شکنی، پیغمبرکشی و کفر به آیات خدا کار همیشگی آن‌ها و تمام بدبختی دنیا هم از یهودیان است.

* امروز نقض پیمان را می‌بینیم

وی تصریح کرد: امام راحل فرمود، «دشمنان ما گرگ هستند که اگر دنبالشان کنیم، فرار می‌کنند و اگر فرار کنیم آن‌ها ما را دنبال می‌کنند» و در این میان هم رهبر فرزانه همواره بدبینی خود را نسبت به مذاکرات اعلام کرده‌اند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مردم کشور، دانشمندان، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و سیاستمداران همواره خطر مذاکرات را گوشزد کرده‌اند و امروز همه ملت ایران نقض پیمان را مشاهده می‌کنند که آمریکایی‌ها 10 سال دیگر هم تحریم‌ها را برای 100 سال ایران تمدید کردند.

عابدینی با بیان اینکه نباید از دشمن گله داشته باشیم، تشریح کرد: امروز می‌دانیم چه روحی‌هایی این خسارات را به کشور وارد کرده و ممکن است همان‌هایی که موجب ورود این خسارات هستند، ژست انقلابی بگیرند و ما برای پذیرش این ژست دو شرط داریم.

وی یادآور شد: رئیس جمهور و تیم مذاکره‌کننده باید بعد از دادن گزارش‌های غیرواقعی دو عمل توبه در پیشگاه خداوند و عذرخواهی در پیشگاه ملت را انجام داده و بعد از آن سخنرانی انقلابی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه از فرهیخته انقلابی مرحوم محمدحسین خاکساران به نیکی یاد کرده و مطالبی در خصوص این مبارز انقلابی بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.