اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: گردشگران علاوه بر تالاب میقان از رفتن به سایر آبگیرها و تالاب‌های استان به‌ویژه دریاچه‌های پشت سد مانند سد ۱۵ خرداد و الغدیر ساوه خودداری کنند.

تالاب میقان، سد ۱۵ خرداد و الغدیر ساوه به روی گردشگران بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به ممنوعیت رفتن به تالاب میقان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه احتمال انتقال آنفلوآنزا و شیوع آن میان انسان‌ها محدودیت‌هایی را اعلام کرده‌ایم از جمله اینکه گردشگران تا اطلاع ثانوی به تالاب میقان و اطراف آن نروند و از رفتن به سایر آبگیرها و تالاب‌های استان به‌ویژه دریاچه‌های پشت سد مانند سد ۱۵ خرداد، الغدیر ساه و مناطق دیگری که داریم خودداری کنند.

وی افزود: شکار هرنوع پرنده به‌طور کامل ممنوع اعلام شده و درصورت مشاهده به‌طور قطع اشد مجازات را از مقام قضایی برای متخلفان درخواست می‌کنیم، بحث جابه‌جایی و حمل و نقل هرگونه پرنده هم باید حتما با مجوز انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: درصورت مشاهده پرندگان مشکوک یا تلف‌شده هم شماره‌ تلفن‌هایی اعلام شده است تا مردم با این شماره‌ها تماس بگیرند و از دست‌زدن، لمس کردن و تماس با پرنده تلف شده یا مشکوک خودداری کنند.

ابراهیمی‌کارنامی بیان کرد: از تماس برقرار کردن با زنده و لاشه هرگونه پرنده وحشی به‌ویژه پرندگان مهاجر خودداری کنند تا بتوانیم این آسیب‌ها را کاهش بدهیم، بنابراین اطلاع‌رسانی گسترده‌ای کرده‌ایم تا مردم رعایت کنند و همکاران در محیط زیست استان با تجهیزات و امکانات لازم از فردای همان روزی که شیوع بیماری آنفلوانزا میان پرندگان تالاب مثبت اعلام شد عملیات افزایش گشت و کنترل در منطقه و اطلاع‌رسانی به فرمانداری‌ها را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه جمع‌آوری لاشه‌های تلف‌شده اقداماتی را انجام می‌دهیم و چندین جلسه و کارگروه در ارتباط با این آنفلوانزا تشکیل شده که نشان از اهمیت موضوع دارد و به منظور به حداقل رساندن اثرات شیوع همکاری مردم و دستگاه‌ها را می‌طلبیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: بنابر این پیشگیری از گسترش آنفلوانزا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا از طریق پرندگان به‌راحتی به ماکیان، مرغ‌های محلی، پرورشی و غیره منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.