تبریز- معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از راه اندازی سینما در ۵ شهرستان استان خبر داد.

در  ۵ شهرستان استان آذربایجان شرقی سینما راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، علی محرمی صبح یکشنبه در یازدهمین جشنواره «آوای انتظار» در جمع هنرمندان و علاقمندان به هنر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب و همکاران ایشان در برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره ای به مدت یازده سال نشان از داشتن پتانسیل و ظرفیت هنر موسیقی در جوانان این منطقه است و جا دارد این جشنواره از سال آینده بصورت استانی برگزار شود.

وی  از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای برگزاری جشنواره موسیقی «آوای انتظار» بناب از سال آینده بصورت استانی خبر داد و افزود: شهرستان بناب طی ماه های اخیر شاهد برگزاری جشنواره سراسری شعر غدیریه، جشنواره تئاتر و جشنواره آوای انتظار بوده و جشنواره هنرهای تجسمی را نیز در دهه فجر برگزار خواهد کرد و این اقدامات باعث شده شهرستان بناب را در عرصه هنری قطب جشنواره مطرح و معرفی کند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی از وظایف و مأموریت های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده سازی زیرساخت های لازم برای استفاده هموطنان عزیز در این استان از تولیدات فرهنگی و هنری است و درهمین راستا در سال ۹۴ سینماهای شهرستان های بناب، مراغه، میانه، مرند و شبستر افتتاح و در اختیار شهروندان این شهرستان ها قرار گرفت که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

به گفته محرمی، مقدمات راه اندازی سینما در ۵ شهرستان دیگر استان شامل ملکان، عجب شیر، هریس، ورزقان و بستان آباد فراهم شده و در آینده نزدیک در اختیار مردم این شهرستان ها قرار خواهد گرفت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بحث تمرکز زدایی و واگذاری فعالیت های فرهنگی به خود هنرمندان از دیگر مأموریت های این اداره کل بوده و قرار است تمام فعالیت های فرهنگی و هنری به خود هنرمندان واگذار شود.

محرمی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات لازم به بخش هنر اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی هیچ مناسبت و سنخیتی با مأموریت ها و وظایف محوله به فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد که امیدواریم نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز به این بخش اهتمام لازم بعمل آید و امیدواریم شاهد تخصیص اعتبارات در شأن فرهنگ و هنر باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر می خواهیم در عرصه آسیب های اجتماعی با آن ها مقابله کنیم مطمئن باشید زبان هنر تأثیرگذارترین روش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.