بیرجند- امام جمعه فردوس گفت: هر کس به کمال می‌اندیشد باید به دو بال معنویت و علم مجهز شود در غیر این صورت سقوط خواهد کرد و چه بسا عابدان بدون علم و عالمان بدون اخلاق که جامعه‌ای را نیز به انحطاط کشاندند.

رسیدن به کمال با دوبال معنویت وعلم میسر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی صبح یکشنبه در مراسم گرمیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: از سالیان دور تقسیم ناعادلانه و ناجوانمردانه‌ای بین حوزه و دانشگاه وجود داشته که حوزه متولی آخرت و دانشگاه متولی دنیا است، تا این دو قشر تاثیرگذار جامعه را از یکدیگر دور نگه دارند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: علم بدون معرفت و معنویت منهای علم در اسلام پسندیده نیست و حوزه و دانشگاه با وحدت می‌توانند توسعه مادی و معنوی کشور را در تمام زمینه‌ها رقم بزنند.

وی تاکید کرد: هر کس به کمال می‌اندیشد باید به دو بال معنویت و علم مجهز شود در غیر این صورت سقوط خواهد کرد و چه بسا عابدان بدون علم و عالمان بدون اخلاق که جامعه‌ای را نیز به انحطاط کشاندند و دین سازی کردند که وهابیت و بهائیت نمونه بارز این اندیشه‌های غلط است.

بابایی با بیان اینکه اندیشه‌های سکولاریسم هرگز اجازه ندادند تا دین در حکومت دخالت کند تاکید کرد: پیامبر اسلام با این تفکر به شدت مخالفت کرد و اولین حکومت اسلامی را در شهر مدینه بنیان گذاشت.

به گفته وی تمام انبیاء الهی نیز اختلاف اصلی آنها با طواغیت زمانشان در تشکیل حکومت دینی بود و امامان معصوم ما را کسانی به شهادت رساندند که از تشکیل یک حکومت اسلامی ترس و واهمه داشتند.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: اکنون نیز راه‌اندازی جنگ‌های داخلی بین مسلمانان و مسلمان کشی توسط دشمنان اسلام، پیشینه‌ای است که از ۷ قرن استیلای اسلام بر جهان دارند.

وی عنون کرد: آنها نمی‌خواهند بار دیگر تاریخ تکرار شود و اسلام بر جهان مسلط شود زیرا اسلام داعیه تشکیل حکومت اسلامی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.