شهرکرد-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه بخش عمده محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری کوهستانی و برفگیر است بر ضرورت آمادگی برای روزهای زمستان تاکید کرد.

آمادگی جاده های کوهستانی و برفگیر برای استقبال از زمستان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر سلمان زاده صبح یکشنبه در خصوص آمادگی جاده های استان در زمستان، گفت: ۲۹۷ راهدار در قالب ۳۸ اکیپ ثابت و سیار همراه با ۲۳۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین  شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و ۵۲ دستگاه تراکتور از نیمه آذرماه جاری در طرح زمستانی این استان فعال می باشند. 
سلمان زاده افزود: شرایط جوی استان چهارمحال وبختیاری و قرارگرفتن در منطقه کوهستانی ضرورت این آمادگی را دو چندان کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: محورهای ارتباطی استان که بخش عمده آن کوهستانی و برفگیر است شامل ۲۱۵ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و دوهزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته نیروهای راهداری استان آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به مسافران در کنار سایر دستگاه‌های امدادی مانند پلیس راه، هلال‌احمر، مدیریت بحران و اورژانس را دارند.
وی اظهار داشت: نصب و راه اندازی دوربین های کنترل سرعت در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد، اول آذرماه در کمیسیون ایمنی راهها با حضور وزیر راه و شهرسازی تصویب شد.
به گفته وی، مکان یابی اولیه نصب دوربین های کنترل سرعت براساس میزان تصادف و تخلف غیرمجاز در شهریورماه امسال و براساس میزان تصادف و تخلف غیرمجاز در محدوده های مسیر بررسی شد.
سلمان زاده خاطرنشان کرد: از این تعداد دوربین، ۳۰ دوربین با تامین و تخصیص اعتبارات ملی و ۱۰ دوربین با اعتبارات استانی تا پایان سال نصب می شود.
وی تأکید کرد: هم اینک چهار سامانه کنترل سرعت و ثبت تخلف در مسیرهای شهرکرد- سامان، شهرکرد- فارسان، بروجن- لردگان و شهرکرد- اصفهان فعال است.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان هدف از  نصب و راه اندازی این  دوربینها را  اطلاع از وضعیت ترافیک یکپارچه جهت رفع گره‌های ترافیکی نگهداری و ایمنی محورهای استان دانست که توسط مرکز مدیریت راه‌های استان تصاویر دریافتی به‌صورت برخط دریافت  و برای دستگاه‌های ذیربط نظیر پلیس‌راه، اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات ارسال می شود.
وی در پایان گفت: ۵۰ دستگاه تردد شمار نیز اطلاعات تردد وسایل نقلیه عبوری را در ۲۵ محور ارتباطی استان در مسیرهای رفت و برگشت به صورت برخط به مرکز مدیریت راههای استان ارسال می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.