رودسر- چند روزی است که تحویل مرکبات درجه ۳ به مرکز خرید چابکسر آغاز شده است ولی متاسفانه عدم نظارت کافی در هوای سرد و بارانی و برفی گیلان موجب بروز مشکلات بسیار برای باغداران گیلانی شده است و انها را در صف های طولانی جند روزه سرگردان کرده است.

گیلانی ها برای فروش مرکبات  یخ زده در صف های طولانی سرگردانند

به گزارش قدس آنلاین، تیمور رنگیدن معاون تعاون روستایی گیلان در این باره گفت: خرید تضمینی مرکبات درجه سه با قیمت ۵۵۰ تومان هر کیلو بوده و این کار برای حمایت از باغدارانی صورت گرفته که در برف اخیر دچار خسارت شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با بیان اینکه خرید مرکبات یخ‌زده باغداران با همکاری سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود، گفت: قیمت تضمینی برای خرید مرکبات یخ‌زده هر کیلو ۵۵۰ تومان است و این کار برای جلوگیری از واردات بی‌رویه و تولید کنستانتره و رونق اقتصادی انجام می‌شود.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه مرکز خرید مرکبات در چابکسر است، تصریح کرد: باغداران مازندرانی نیز که خسارت بیشتری دیده‌اند مرکبات خود را به این مرکز می‌آورند و ۹۰۰ درصد مرکبات تولیدی پرتقال و پنج درصد نارنگی و بقیه نیز از دیگر نوع مرکبات است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز فرآوری کنسانتره و خوراک دام و ... را به دلیل ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: تولید کنسانتره مرغوب و با کیفیت در استان‌های گیلان و مازندران موجب جلوگیری از واردات بی رویه کنستانتره است.

 اسدالله عباسی با بیان اینکه باغداران منطقه ضمن فروش مرکبات درجه ۳ می‌توانند مرکبات درجه یک و ۲ خود را نیز برای عرضه آماده کرده و روانه بازار مصرف کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با نظارت بهتر مشکل صف‌های طولانی باغداران برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.