رئیس سازمان اوقاف گفت: ترمیم گنبد امیر المومنین(ع) زنده نگه داشتن شعائر الهی است و رونق دادن به اماکنی که خداوند به آنها جایگاه و مقام الهی داده می‌تواند اثر فوق العاده‌ای در جذب دل‌های مومنان و حتی غیر مسلمانان داشته باشد.

محمدی: ترمیم گنبد علوی زنده نگه داشتن شعائر الهی است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین علی  محمدی که برای رونمایی از گنبد جدید علوی به نجف اشرف سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: همان طوری که اهل بیت در تاریخ اسلام در طول عمر مبارک خود همواره محور وحدت مسلمین بودند زنده نگاه داشتن و پرداختن به آثار و برکات آنها هم می‌تواند تاثیر مهمی در وحدت امروز مسلمین داشته باشد.

وی افزود: اقداماتی همچون ترمیم گنبد امیر المومنین(ع) زنده نگه داشتن شعائر الهی است ضمن اینکه آباد کردن و رونق دادن به اماکنی که خداوند به آنها جایگاه و مقام الهی داده می‌تواند اثر فوق العاده‌ای در جذب دل‌های مومنان و حتی غیر مسلمانان داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: حضرت علی (ع) در دوران امامت و رهبری خود مصداق وحدت بوده و همواره در مقابل انشقاق مقاومت می‌کردند همچنین ایشان در این راه، از حق خود گذشتند تا وحدت مسلمین حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران معاصر هم بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تلاش و تاکید زیادی در امر رعایت وحدت بین مسلمین و پرهیز از ایجاد تفرقه دارند.

روز گذشته با حضور مسئولین ایرانی و عراقی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، تولیت حرم‌های مقدس در عراق و کارشناسان و متخصصان بازسازی عتبات گنبد ترمیم و بهسازی شده حرم مطهر علوی رونمایی شد.

این گنبد با استفاده از نذورات مردم استان خوزستان و با ۹۶۵۸ خشت طلا ترمیم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.