دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده سازمان تعاون روستایی محصول گوجه‌فرنگی کاران استان بوشهر به صورت توافقی خریداری می‌کند.

محصول گوجه فرنگی‌کاران استان بوشهر خریداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر سعادت ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه مشکلات گوجه‌‌فرنگی کاران استان بوشهر در کمیسیون کشاورزی مجلس ‌‌بررسی شد، اظهار داشت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس ‌در سفر به این استان با حضور در مزارع گوجه فرنگی مشکلات کشاورزان این استان به صورت میدانی بررسی کردند.

وی با بیان اینکه افت شدید قیمت گوجه فرنگی یکی از مشکلات گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر است تصریح کرد: استان بوشهر یکی از نقاط مهم کشور در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که در این عرصه جایگاه مهمی در تولید و اشتغال ایجاد کرده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس‌ با بیان اینکه شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر و برخی دیگر از نقاط استان بوشهر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در دستور کار قرار دارد گفت: کشاورزان این مناطق پس از تلاش چند ماهه  اکنون که محصولشان به ثمر نشسته برای فروش و عرضه به بازار با افت شدید قیمت مواجه شدند.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس ‌‌با اشاره به تولید بیش از 500 هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهرخاطر نشان کرد: در استان بوشهر افزون بر 13 هزار هکتار اراضی به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که پیش بینی برداشت 560 هزار تن محصول می‌شود.

سعادت با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر به کمتر از 300 تومان رسیده است افزود: این افت شدید قیمت زمینه ورشکستگی کشاورزان سخت کوشش و پرتلاش استان فراهم کرده است.

وی از دستور  رئیس سازمان برنامه و بودجه برای خرید توافقی محصول کشاورزان گوجه فرنگی کار استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد:  محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای خرید توافقی محصول گوجه فرنگی‌کاران استان بوشهر توسط سازمان تعاون روستایی تاکید کرده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود:  رئیس سازمان برنامه و بودجه از وزیر جهاد کشاورزی در خواست کرده است که نسبت به خرید توافقی محصول گوجه کشاورزان استان بوشهر توسط سازمان تعاون روستایی اقدام کند و در صورت نیاز به اعتبارات لازم اقدام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.