رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تأکید کرد، اهالی فوتبال باید در حیطه خود به اظهارنظر بپردازند.

اصفهانیان: خداداد را دوست دارم اما بهتر است او در حیطه خودش صحبت کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، فریدون اصفهانیان در حاشیه برگزاری کلاس‌های پیشرفته داوری فیفا اظهار داشت: این کلاس‌ها پنج روزه است و ما از فیفا درخواست داشتیم که این کلاس در کشورمان برگزار شود. مدرسان فیفا آمدند و باید بابت این مسئله هم از مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری و همه کسانی که به برگزاری این کلاس کمک کردند تشکر کنم. اینجا هم داوران زیر 35 سال حضور دارند و در کنار آنها 5 کمک مدرس هم حضور دارند تا نحوه تدریس در کلاس‌ها را آموزش ببینند. امیدوارم این کلاس‌ها باعث پیشرفت شود و بتوانیم در آینده شرایط‌مان را در داوری بهتر کنیم.

وی در خصوص اشتباهات داوری در چند هفته اخیر لیگ برتر که با اعتراض‌هایی نیز مواجه بوده است، گفت: ما بارها و بارها گفته‌ایم تا زمانی که انسان در حال قضاوت کردن است، اشتباه می‌شود. انسان جایز الخطاست. امیدوارم این اشتباهات که به عقیده من تأثیرگذار هم نبوده است، کمتر شود. ما هم در حال تلاش هستیم تا امکانات خوبی را در اختیار داوران‌مان قرار دهیم تا شرایط‌شان برای قضاوت بهتر شود.

رئیس کمیته داوران درباره اینکه طرح استفاده از 6 داور که 2 نفر از آنها روی خط کنار دروازه قرار می‌گیرند را چطور ارزیابی می‌کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق تاکنون بازخورد مثبتی داشته و این مسئله خیلی به داوری ما کمک می‌کند. نقطه کورهایی در محوطه جریمه وجود دارد که داور میدان نمی‌بیند و داوران اضافه می‌توانند در این مواقع کمک کنند. ما این حرکت را مثبت ارزیابی می‌کنیم و با بضاعتی که داریم امیدوارم بتوانیم این کار را ادامه بدهیم.

اصفهانیان در واکنش به این مسئله که با ادامه دادن این روند هزینه کمیته داوران هم افزایش پیدا خواهد کرد و باید دستمزد بیشتری به داوران بدهند، گفت: به هر حال برای پیشرفت داوری و کمتر شدن اشتباهات باید هزینه کرد.

وی در واکنش به اظهارات طعنه‌آمیر اخیر خداداد عزیزی در خصوص اینکه اصفهانیان باید در مسائل فنی هم ورود کند، گفت: من خودم به شخصه خداداد عزیزی را دوست دارم. ما ضمن احترامی که به همه این عزیزان قائل هستیم و می‌دانیم که برای فوتبال ما چه ملی و چه باشگاهی زحمت کشیده‌اند، اما هر کسی باید در حیطه خودش صحبت کند. جملاتی که به این شکل گفته می‌شود به نظر من خوب نبود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.