بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری خراسان شمالی گفت: دومین اجلاس نماز اول دی ماه در مرکز استان برگزار می شود.

اجلاس استانی نماز در بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود دلپسند ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس استانی با محوریت حل مشکلات و آسیب های اجتماعی و نقش نماز در پیشگیری از بروز این آسیب ها برگزار می شود.

وی افزود: آسیب های اجتماعی در جای جای جامعه ما پراکنده است و ما تلاش داریم در دومین اجلاس نماز استان، با رویکرد متفاوت و با تاکید نقش نماز در حل معضلات اجتماعی، از بروز و ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید بستر های لازم برای ترویج و تبیین اقامه نماز فراهم شود درباره توجه به وضعیت فیزیکی مساجد گفت: دولتی کردن اقامه نماز و اداره کردن امور فرهنگی توسط دولت کار اشتباهی است البته دولت کمک های اعتباری برای مساجد در نظر گرفته است اما مسجد و مراکز فرهنگی نباید دولتی اداره شوند.

وی تصریح کرد: در گذشته نیز مساجد توسط مردم اداره و مدیریت می شد و به همین لحاظ، نقش مسجد در ترویج و نشر احکام اسلامی ملموس بود و این مکان ها به عنوان پایگاه فرهنگی فعالیت داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های فرهنگی بین راهی برای خدمات رسانی به زائران گفت: ساخت دو مرکز بین راهی در استان با مشارکت آستان قدس رضوی در دستور کار قرار دارد.

دلپسند اظهار داشت: در اجلاس استانی نماز از ۲۶ نفر از فعالان در حوزه نماز در اقشار مختلف و دستگاه های برتر تقدیر می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز در این نشست برگزاری این رویداد را معطوف کردن توجه مسئولان و مردم به اهمیت فریضه نماز عنوان کرد و گفت: بعضا ما در انجام این فریضه دچار غفلت می شویم.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در توجه به امر اقامه نماز افزود: معظم له در سخنان خود بیان داشته اند که حق نماز ادا نشده است و بر این اساس باید نقاط ضعف و آسیب ها در چرایی ادا نشدن حق نماز شناسایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.