اراک- رئیس جامعه مسلمانان استرالیا با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده است، افزود: با تفرقه و اختلاف به جایی نخواهیم رسید، نیاز است قانون تفاهم را که خداوند در قرآن بیان کرده است را بیاموزیم.

با تفرقه و اختلاف به جایی نخواهیم رسید

به گزارش قدس آنلاین، شیخ تاج الدین الهلالی رئیس جامعه مسلمانان استرالیا در نخستین کنفرانس ملی تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در اراک، امام (ره) را یکی از شخصیت های برجسته جهان عنوان کرد و گفت: امروز باید از فکر و اندیشه های امام(ره) به منظور تقویت وحدت اسلامی بهره گیری کنیم.

الهلالی اظهار کرد: مردم و مسئولین استان مرکزی به دلیل اینکه سرزمین شما شخصیتی ارزشمند همانند امام(ره) را به بشریت تقدیم کرده است باید افتخار کنند.

وی امام خمینی(ره) را شخصیتی علمی، فقهی، عرفانی و معنوی دانست و افزود: انقلاب اسلامی با رهبری امام به پیروزی دست یافت در حالی که قبل و بعد از انقلاب ایران، هیچ انقلابی موفق به پیروزی نشده بود.

رئیس جامعه مسلمانان استرالیا با اشاره به اینکه امام(ره) با آسمان در ارتباط بود و دنیا را طلاق داده بود، افزود: امام برای اسلام و مسلمین زندگی می کرد تا آنها را متحد کند.

الهلالی با بیان اینکه مسلمانان یک خدا، پیغمبر، کتاب و ... دارند و باید متحد باشند و اسلامی زندگی کنند، افزود: به منظور حفظ وحدت باید اندیشه های جاهلیت را دفن کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که از وحدت اسلامی دست بکشیم و از آرمان دفاع از آزادی فلسطین و مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل دست برداریم بر اساس نص صریح خداوند در قرآن قوم دیگری جایگزین ما خواهد شد.

رئیس جامعه مسلمانان استرالیا بیان کرد: مسلمانان برای حفظ اسلام خون های زیادی را در عراق، سوریه، یمن و ... داده اند و این خون های مقدس هیچگاه پایمال نخواهند شد.

الهلالی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده است، افزود: با تفرقه و اختلاف به جایی نخواهیم رسید، نیاز است قانون تفاهم را که خداوند در قرآن بیان کرده است را بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: امتی که متحد باشد اگر مریض شود نمی میرد و اگر زمین بخورد بلند می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.