مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت ها گفت: موارد مربوط به دولت در امور اقلیت ها در منشور حقوق شهروندی با اقتدار و قوت اجرا می شود.

یونسی: دولت، امور اقلیت ها در منشور حقوق شهروندی را با اقتدار اجرا می کند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام علی یونسی روز دوشنبه در حاشیه آیین رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی ایرنا، تاکید کرد: دیگر نهادها هم باید سعی در مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: البته دیگر نهادها مانند قوه قضاییه نیز به اجرای حقوق شهروندی، اهتمام دارند و مثلا اگر تخلفی در قبال امور اقلیت ها رخ بدهد به آن رسیدگی می کنند.
یونسی با بیان اینکه رئیس جمهوری، دو کار مهم را برعهده گرفت، اظهار کرد: یک مسئولیت این است که دولت مخاطب اصلی این منشور قرار دارد و دیگر اینکه دولت باید این منشور را فرهنگ سازی و نهادینه کند.
مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت ها در پاسخ به این سوْال که آیا منشور قانونی می شود، گفت: بخش هایی از این منشور قانونی می شود.
به گزارش ایرنا، سند منشور حقوق شهروندی امروز دوشنبه با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری و شخصیت هایی همچون، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری و علی یونسی مشاور رئیس جمهوری در امور أقلیت های دینی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد.
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان ادیان توحیدی، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جامعه حقوقی کشور و نخبگان از جمله حاضران این آیین بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.