مشهد- نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران میانی به خاطر منافع شخصی مانع خصوصی سازی و کوچک سازی دولت می شوند و بودجه شرکت های دولتی سالانه در لوایح بودجه کشور افزایش می یابد.

مدیران میانی برای حفظ منافع شخصی مانع کوچک سازی دولت می شوند

به گزارش قدس آنلاین، حمید گرمابی با بیان اینکه دولت برای انقباض حجم بودجه باید بودجه شرکت های دولتی را کاهش دهد، اظهار کرد: اصل ۴۴ و خصوصی سازی به طور کامل در کشور پیاده نشده است و بخش هایی که به ظاهر خصوصی شده اند نیز حضور دولت در آن ها نیز مشهود است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است، افزود: یکی از محرک های خروج از رکود می تواند بودجه عمرانی باشد و علی رغم اینکه در طول این سال ها باید خصوصی سازی انجام می شد و سهم شرکت های دولتی کاهش پیدا می کرد، متاسفانه بودجه شرکت های دولتی رشد پیدا کرده و این خلاف قوانین واگذاری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای انقباض و کم کردن حجم بودجه بیشترین کاهش را باید در بودجه شرکت های دولتی اعمال کند.

وی با اشاره به اینکه مدیران سطح بالای تصمیم گیری به خصوصی سازی تمایل دارند، ادامه داد: بخش اعظم بودجه که به شرکت های دولتی اختصاص می یابد، همچنان بالا بوده و تمایلی برای کاهش این بودجه وجود ندارد.

گرمابی با بیان اینکه یکی از معضلات بودجه سهم اندک بودجه های عمرانی و تولیدی است، یادآور شد: متاسفانه  درصد زیادی از بودجه صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق می شود و عملا پولی برای بودجه های عمرانی باقی نمی ماند و اگر بودجه عمرانی و تولیدی حداقل به ۳۰ درصد برسد، می توان به اثرگذاری در سایر بخش های اقتصادی امیدوار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.