بردسکن - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه پرسش و پاسخ اساتید و دانشجویان دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بردسکن گفت: در سطح استان ۱۶ واحد و مرکز دانشگاهی وجود دارد که ۶۰ هزار دانشجو در بیش از هزار رشته مشغول به تحصیل هستند که ۵۰ درصد آنها مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

۱۰ هزار صندلی در دانشگاه های خراسان رضوی خالی است

به گزارش قدس آنلاین دکتر عباس شیخ الاسلامی با بیان اینکه در سطح استان ظرفیت خالی داریم افزود : حداقل دانشگاه های آزاد استان  این امکان و توان را دارند که ۱۰ هزار دانشجو دیگر را پذیرش کنند.

 وی با اجرای  طرح یکسان سازی برگزاری آزمون دانشگاه آزاد با سازمان سنجش  مخالفت کرد و  یادآور شد : اگر این طرح اجرایی شود دانشگاه آزاد دانشجویان خود را از دست خواهد داد و برخی از واحدها و مراکز  منجر به تعطیلی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: نمایندگان و فرمانداران موافق اجرای این طرح نیستند در غیر این صورت دانشگاه با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی اظهار د اشت : از دولت  حمایت نمی خواهیم ولی سنگ هم توی میدان دانشگاه ندازد. وی توسعه تحصیلات تکمیلی و در آمدهای غیر شهریه را از برنامه های کاری دانشگاه آزاد در سال آینده  اعلام کرد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه در دنیا یک میلیارد نفر مسلمان داریم خاطر نشان کرد : پیامبر اسلام (ص) که اسوه همه مسلمانان است برماست که در عمل نیز از این اسوه بزرگ پیروی و اخلاق نبوی را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی ضمن گرامی داشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: متاسفانه طی ۳۷ گذشته وحدت حوزه و دانشگاه فقط در حد شعار بوده  و به برگزاری یک نشست اکتفا شده است.

 وی اضافه کرد:  متاسفانه امروز  یکی از بزرگان دانشگاه را متهم به بی دینی و  اساتید نیز حوزه را متهم به تحجر می کنند.

 وی عنوان کرد: اگر بخواهیم دو درخت حوزه و دانشگاه با یکدیگر پیوند بخورند نیاز است دراین رابطه کارگروههای تخصصی تشکیل شود.

 وی با گرامی داشت هفته پژوهش از برپایی نمایشگاه پژوهش در نمایشگاه بین المللی مشهد خبرداد و بر فعال کردن دبیرخانه دائمی هفته پژوهش به صورت استانی تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه استان خراسان رضوی در حوزه پژوهش  حرفی برای گفتن دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دانشجویان صاحب اصلی دانشگاهها هستند چرا که دانشگاه ها با حضور دانشجویان زنده و پویا است.

 وی  تصریح کرد: با موفقیت هایی که دانشگاه آزاد در حوزه های مختلف داشته است امروز دانشگاه  آزاد به درخت تنومندی در کشور تبدیل شده است.

 شیخ الاسلامی گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه  بحث آزادی بیان و آزادی اندیشه  به عنوان یک اصل است و شعار دانشگاه آزاد این است که اساتید و دانشجویان بدون ترس و با شجاعت حرف خود را  بزنند و مطالبه گر باشند.

 وی بر توسعه تشکل های سیاسی ، اجتماعی و تقویت  انجمن های علمی  در دانشگاهها تاکید کرد.  دراین جلسه به سئوالات مطرح شده اساتید و دانشجویان پاسخ داده شد.

درابتدای این جلسه دکتر علی اصغر محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن گزارشی از وضعیت این واحد را ارائه داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.