رشت- مدیر شرکت پخش و فرآورده های نفتی گیلان گفت:خروج ۶۴ هزار خانوار از چرخه مصرف نفت سفید در پی استفاده گاز طبیعی از عوامل کاهش مصرف نفت سفید در استان است.

۶۰ هزار خانوار روستایی از چرخه مصرف نفت سفید خارج شدند

به گزارش قدس آنلاین،علی اصغر عباسی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعاً ۵۱ میلیون و ۱۳۳ هزار لیتر نفت سفید در قالب شش کالابرگ در مناطق شهری و روستایی فاقد گاز طبیعی استان توزیع شده است که این میزان کاهش ۶۰ درصدی مصرف نفت سفید را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می دهد .

وی خاطر نشان کرد: فراخوان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای ثبت نام مرحله دوم کالابرگ از مرداد ماه سال جاری انجام شده که با ثبت نام و راستی آزمایی از متقاضیان توسط این شرکت با همکاری شرکت گاز و اداره کل پست استان تاکنون ۶۷ هزار خانوار به عنوان مصرف کننده واقعی شناسایی و مشمول دریافت کالابرگ شده اند .

عباسی گفت: نظربه پراکندگی جغرافیایی مصرف کنندگان نفت سفید در شهرها و روستاهای استان، عملیات توزیع ازطریق ۹ ناحیه ( رودبار، رودسر،لاهیجان، آستارا، انزلی، رشت، فومن، صومعه سرا، تالش)و فروشندگیهای فعال انجام می شود به گونه ای که ازابتدای سال تاکنون ۴۱ میلیون و ۶۷۷ هزار لیتر نفت سفید در مناطق شهری فاقدگاز و مابقی در مناطق صعب العبور و سخت گذر استان توزیع شده است .

وی ادامه داد:از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین ۱۸۹۰ لیتر نفت سفید برای هر خانوار به عنوان سهمیه در نظر گرفته شده و در قالب شش کالابرگ توزیع شده است .

وی گفت: کالابرگ هفتم از سری دوم کالابرگها نیز به شماره های ۱۰۶، ۲۰۶ ، ۳۰۶و ۵۰۶ طی اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با سهمیه ۴۲۰ لیتر برای هر خانوار اعلام شده و از ابتدای دی تا پانزدهم بهمن اعتبار دریافت دارد. در همین راستا بدلیل برودت هوا و عدم ابطال کالابرگ قبلی شماره کالابرگهای ۱۰۵، ۲۰۵، ۳۰۵و ۵۰۵نیز تا ۱۵دی ماه تمدید اعتبار گردید .

گفتنی است گیلان در حال حاضر ۵۶ هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید دارد که این تعداد از مرداد ماه سال قبل تاکنون از ۱۲۰ هزار خانوار به ۵۶ هزار خانوار رسیده و لذا فروشندگیهای نفت سفید نیز به تناسب این تعداد خانوار از ۵۲۷ باب به ۳۶۵ باب تقلیل یافته  است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.