وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم ها علیه دیپلمات های کره شمالی را در سازمان ملل متحد تشدید کرد؛ اقدامی که مستلزم کسب مجوز ویژه قبل از افتتاح حساب برای دیپلمات های این کشور است.

آمریکا تحریم های دیپلمات های کره شمالی را در سازمان ملل تشدید کرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری آمریکا معافیت تحریم های اقتصادی گسترده علیه پیونگ یانگ را که به بانک های آمریکایی اجازه می داد بدون کسب مجوز ویژه به دیپلمات های کره شمالی خدمات ارائه دهند، لغو کرد.
دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بانک ها اکنون باید قبل از گشایش حساب بانکی، انجام معاملات یا تمدید اعتبار برای دیپلمات های کره شمالی و خانواده هایشان، مجوز ویژه ای را از این دفتر بگیرند.
مقام های آمریکایی از مدتها قبل گفته اند که کره شمالی با وجود تحریم های اقتصادی این کشور، از حساب های بانکی دیپلمات هایش برای کمک به فعالیت های تجاری اش در سراسر جهان استفاده می کند.
یک مقام امنیتی آمریکا که نامش فاش نشده است، گفت: کره شمالی «به دنبال کاهش انزوای اقتصادی اش» از طریق «بازگرداندن ارز از خارج » و «با استفاده از همه راه های موجود» است.
یکی دیگر از مقام های امنیتی آمریکا نیز که در گزارش رویترز نامش فاش نشده است، گفت: کره شمالی، سیگار و سایر مواد مخدر غیرقانونی را به فروش می رساند و از بسته های دیپلماتیک برای بازگرداندن پول آنها به کشور استفاده می کند.
واشنگتن از زمان آزمایش هسته ای و پرتاب موشک از سوی کره شمالی در امسال، تحریم های اقتصادی پیونگ یانگ را تشدید کرده است. آمریکا و همپیمانانش این اقدامات کره شمالی را تحریک آمیز قلمداد می کنند.
سازمان ملل ماه گذشته در واکنش به پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته ای کره شمالی در سپتامبر (شهریور) تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد.
به نوشته روزنامه انگلیسی اکسپرس، مقام های کره شمالی هنوز به تصمیم جدید وزارت خزانه داری آمریکا درباره تشدید تحریم های دیپلمات های این کشور واکنشی نشان نداده اند.
این روزنامه افزود: «تنش ها بین کره شمالی وآمریکا در ماه های گذشته و در بحبوحه نگرانی ها درباره احتمال آزمایش هسته ای مخرب دیگری از سوی کره شمالی همزمان با مراسم تحلیلف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ژانویه افزایش یافته است. »
ماه گذشته «لی سو سئوک/ Lee Su-seok» مدیر مرکز استراتژی وحدت در موسسه دولتی «راهبرد امنیت ملی» سئول گفت: «کره شمالی ممکن است پس از تکمیل آزمایشات هسته ای خود و رسیدن آن به مرحله استقرار یک موشک با کلاهک هسته ای دوربرد، به دنبال مذاکره با آمریکا باشد. در اوایل سال ۲۰۱۷ احتمالا پیونگ یانک به منظور تاکید بر جایگاه خود به عنوان یک قدرت هسته ای، یک انفجار هسته ای دیگر را انجام خواهد داد و موشک بالستیک دوربردی را پرتاب خواهد کرد. »

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.