همزمان با سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان، دو یادداشت تفاهم همکاری به امضاء رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مقامات ارمنستان رسید.

امضا تفاهمنامه بین رئیس سازمان میراث و وزیر اقتصادی ارمنستان

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، حسن روحانی در سفر به سه کشور آسیایی ارمنستان،   قزاقستان و قرقیزستان که با همراهی زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود با روسای جمهور این کشورها دیدار می‌کند، پس از مذاکرات هیات‌های عالی رتبه، اسنادی در راستای پیشبرد و گسترش روابط بین ایران و این سه کشور به امضا خواهد رسید.

در این سفر ۲۰ موافقت‌نامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های کشاورزی، گمرک و کشتیرانی در دریای خزر، وزارت کار، اتاق بازرگانی، آی سی تی، گردشگری، بهداشت و ورزش به امضاء مقامات این کشورها می‌رسد.

احمدی‌پور در سفر به این سه کشور آسیایی در گفت‌وگو با مدیران ارشد و همتایان خود به بررسی مهمترین موضوعات مرتبط با فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از جمله افزایش جذب گردشگر می‌پردازد.

تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور ایران و ارمنستان با امضای یادداشت تفاهم همکاری

با حضور روحانی در کاخ ریاست جمهوری ارمنستان، دو یادداشت تفاهم همکاری موزه‌ای به امضاء احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری با وزیر توسعه اقتصادی و وزیر فرهنگ ارمنستان رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سفر یادداشت تفاهم همکاری بین موزه‌ای را با وزیر فرهنگ ارمنستان امضاء کرد. بعلاوه یادداشت تفاهم همکاری گردشگری به امضاء معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان رسید. امضاء این دو یادداشت تفاهم همکاری می‌تواند باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور هم مرز ایران و ارمنستان از جمله گسترش فعالیت‌های در زمینه جذب گردشگر شود.

در همین ارتباط لادن جعفری تهرانی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره امضاء این دو یادداشت تفاهم همکاری گفت: «ارمنستان یکی از کشورهای هدف ایران در حوزه گردشگری است که دارای مرز زمینی با ایران است و سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر بین این دو کشور تبادل می‌شود.»

او افزود: «ضمن اینکه وجود هموطنان ارمنی در ایران باعث ایجاد قرابت‌های فرهنگی بین دو کشور شده و توانسته است تا حدود زیادی مسیر همکاری این دو کشور را هموار کند.»

جعفری تهرانی ادامه داد: «در یادداشت تفاهم همکاری موزه‌ای که بین رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ ارمنستان به امضاء رسید بر توجه به موضوعاتی مانند برگزاری کنفرانس‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، تبادل کارشناسان حوزه مرمت و پژوهش، ارائه پشتیبانی‌های فنی و تجهیزات موزه‌ای و ... در این سند تاکید شد.»

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: «در یادداشت‌ تفاهم همکاری گردشگری که به امضاء احمدی‌پور و وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان رسید نیز موضوعات مهمی از جمله ساخت هتل، جذب سرمایه گذار، جذب گردشگر از کشور ثالث، تبلیغات مشترک برای جذب گردشگر، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی و ... تاکید شده است.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.