همدان-در ضلع جنوب‌غربی میدان امامزاده عبدالله(ع) ساختمان سه طبقه‌ای وجود داشت که تا پیش از این محل کتابخانه عمومی موقت امامزاده بود اما به دلیل نبود مراجعه‌کننده‌ و مشکلات مالی مسوولان این محل را به سمبوسه فروشان اجاره دادند.

مکان کتابخانه عمومی موقت امامزاده عبدالله(ع) همدان سمبوسه فروشی شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان در خصوص این اقدام بیان کرد:  آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) درآمدی برای تکمیل پروژه بازسازی طبقه زیرین فضای آستان، کتابخانه و فضای فرهنگی آن ندارد.

محمدرضا عراقچی اظهار کرد: بنای ۲۲۰ متری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان طی عملیات بازسازی، به ۶ هزار مترمربع افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ مترمربع از این مساحت به ساخت کتابخانه عمومی و سالن‌های مطالعه ویژه خواهران و برادران و مخزن باز اختصاص یافته است، افزود: این پروژه به علت کمبود بودجه‌ای که از محل درآمدهای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) تأمین می‌شود، ناتمام باقیمانده است.

رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) درباره تغییر کاربری ساختمان مربوط به این آستان، خاطرنشان کرد: در ضلع جنوب‌غربی میدان امامزاده عبدالله(ع) ساختمان سه طبقه‌ای متعلق به آستان قرار دارد که تا کنون محل کتابخانه عمومی موقت امامزاده عبدالله(ع) بود و با توجه به اینکه کتابخانه مذکور مراجعه‌کننده‌ای نداشت، تعطیل و به سمبوسه‌فروشی اجاره داده شد.

عراقچی در ادامه گفت: پروژه ساخت و بازسازی طبقه‌های زیرین آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در مرحله سفت‌کاری قرار دارد و با کمبود بودجه برای تکمیل کار مواجه است که امیدواریم با نذورات و خیرات مردم متدین دارالمومنین اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) سالن اجتماعات و آمفی تئاتر را از دیگر فازهای موجود در طرح بازسازی‌شده این امامزاده عنوان کرد و یادآور شد: با تکمیل این پروژه فضای فرهنگی مناسبی در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) خواهیم داشت که مورد استفاده عموم مردم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.