مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: هر نوع تحول در حوزه های علمیه می بایست بر اساس اجماع نسبی تشکل های حوزوی باشد.

تحول در حوزه باید با اجماع تشکل های حوزوی باشد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه چهارشنبه در نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه  قم که در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین اقداماتی که می بایست صورت گیرد متصل کردن طلاب با گذشته حوزه های علمیه است و طلاب و روحانیون باید با میراث فقهی، اخلاقی و اجتماعی بزرگان حوزه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه طلبه باید به هویت حوزه علمیه افتخار کند افزود: حوزه علمیه نهادی اصیل  و ریشه دار با دستاوردهای فراوان است و طلاب نباید در مواجهه با جریان های بیرونی خود را ضعیف ببینند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ درخشان و ممتاز بوده است  و به همین دلیل همواره مورد هجمه و تهاجمات فراوان بوده است.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه شیعی همواره به مردم تکیه داشتند و در برابر ظلم و ستم همواره پیشگام بوده و بزرگان حوزه نیز همواره تلاش کردند تا در برابر انحرافات ایستادگی کنند و در شرایط خطرناک از دین دفاع کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت های ما این است که طلاب را با گذشته پر افتخار حوزه آشنا کنیم و بدانیم بزرگان حوزه در همین ساختار تربیت شده و رشد یافته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت حوزه های علمیه را در مسیر یک تحول درست  خواند و افزود: هر نوع تحول در حوزه های علمیه می بایست بر اساس اجماع نسبی تشکل های حوزوی باشد.

وی تاکید کرد: مرجعیت نقطه اتکا حوزه های علمیه است و ولایت فقیه نیز ریشه در مرجعیت دارد.

امام جمعه قم، با بیان اینکه استاد در حوزه های علمیه جایگاه ممتازی دارد افزود:باید تلاش کنیم تا سنت های اصیل در زمینه تدریس و ارتباط استاد با شاگرد حفظ شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.