یزد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: سراسر استان یزد با بحران آب مواجه است اما در این میان دشت ابرکوه از جمله مناطق ممنوعه استان محسوب می شود.

یزد با بحران آب روبروست

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد در سفر به شهرستان ابرکوه و دیدار  با حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: سراسر استان یزد با بحران آب مواجه است اما در این میان دشت ابرکوه از جمله مناطق ممنوعه استان محسوب می شود.

محمد مهدی جوادیان زاده راهکار مقابله با بحران آب را اجرای طرح (احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی) عنوان کرد و گفت: این طرح که برنامه های آن در حوزه های مختلف فرهنگی، مذهبی، مدیریت برداشت آب، صرفه جویی و ... می باشد یک پروژه استانی نیست، بلکه طرحی ملی است که باید در تمام کشور اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: وارد مدار کردن چاه های اضطراری و چاه های صنعتی از جمله اولویت های شرکت آب منطقه ای می باشد که در دستور کار قرار خواهد گرفت. در رابطه با برداشت بی رویه آب در استان فارس نیز باید ابتدا مطالعات کافی در این زمینه صورت گیرد، سپس جلسه ای با مسئولین مربوطه در استان فارس و یزد ترتیب خواهیم داد تا موضوع پیگیری شود.

مدیر عامل آب منطقه ای با بیان اینکه امسال طرح احیا و تعادل بخشی با مشکل کمبود اعتبار مواجه است، اذعان کرد: نصب کنتورهای هوشمند یکی از موارد طرح احیا و تعادل بخشی می باشد که نصب آن برای چاه های سراسر کشور الزامی می باشد، لذا با اجرای کامل این طرح است که می توان از برداشت بی رویه آب جلوگیری کرده و عدالت را در این زمینه برقرار کرد.

در ادامه این دیدار امام جمعه ابرکوه گفت: از آنجایی که آبریز ابرکوه در سفره های زیرزمینی از منابع بالادست شهرستان و به طور خاص حوزه جغرافیایی آباده و اقلید سرازیر می شود، باید رایزنی هایی صورت گیرد تا برداشت آب نیز از سوی استان فارس کنترل شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: در حال حاضر آب مورد نیاز صنایع شهرستان از چاه های آب شرب تأمین می شود که این مورد به هیچ عنوان مقبول نیست. در همین راستا نیاز است مساعدت کافی از سوی مسئولین مربوطه صورت گیرد تا دومین چاه صنعتی نیز وارد مدار شود.
 

امام جمعه ابرکوه ضمن اشاره به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی شهرستان، گفت: از آنجایی که آبریز ابرکوه در سفره های زیرزمینی از منابع بالادست شهرستان و به طور خاص حوزه جغرافیایی آباده و اقلید سرازیر می شود، باید رایزنی هایی صورت گیرد تا برداشت آب نیز از سوی استان فارس کنترل شود. در غیر اینصورت این تبعیض موجب تضییع حقوق کشاورازن و مردم ابرکوه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.