مدیر کل بیمه سلامت کشور گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید مجموعه خدمات در یک بسته مامایی لحاظ شود که این موضوع در هیئت دولت هم مصوب شد و سامانه اجرایی خدمات مامایی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

سامانه اجرایی خدمات مامایی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جواد  کبیر عصر امروز در آئین افتتاح سامانه اجرائی خدمات مامائی استان گلستان اظهار داشت: خدمات سلامت باروری در کشور ما پس از یک دوره تلاطم، ما را به زمره کشورهائی برد که بحث سزارین را به عنوان یکی از کشورهای پرمسئله قرار داد.

وی تصریح کرد: آمار سزارین در کشور به 50 درصد زایمان رسیده بود و این نشان می‎داد که کشور حتی با وجود افراد تحصیل کرده نیز می‎تواند دچار این مشکل شود.

مدیر کل بیمه سلامت کشور ادامه داد: از سال 1384 طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را راه‎اندازی کردیم و نیروی که برای این کار در حوزه سلامت مادران انتخاب شد، ماما بود.

کبیر با بیان اینکه امروز در کشور با توجه به خیل عظیم فارغ التحصیلان، نیاز است بخش سلامت تقویت شود، افزود: با هماهنگی‎های صورت گرفته توانستیم به یک جمع‎بندی برسیم که مجموعه خدمات در یک بسته مامائی لحاظ شود و در هیئت دولت این مهم مصوب شد.

وی با بیان اینکه امروز براساس یک مصوبه توانستیم این مرکز را راه‎اندازی کنیم و ما توانستیم تبدیل نظام پرداخت را بر آن استوار کنیم و امیدواریم با این گامی که برداشته شده شاهد خدمات کمی و کیفی برای سلامت جامع باشیم. 

سید محمد حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در استان گلستان بیمه سلامت با بیمه‎های دیگر به ویژه بیمه تامین اجتماعی نهایت همدلی و همراهی را دارد.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‎گر را دقیق اجرا می‎کنیم و نتایح آن را در عقد قراردادها شاهد هستیم.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه بیمه سلامت چتری برای همگان است، افزود: سامانه ارائه و اجرای خدمات مامائی در گلستان برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

حسینی با بیان اینکه در این مرکز قرارداد بیمه‎ای با ماماهای دارای پروانه و مجوز صورت می‎گیرد، تاکید کرد: این طرح برای بخش مامائی در کشور یک تحول ایجاد می‎کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.