وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با ۲۰میلیارد تومان اعتبار، طرح توسعه روستاها با کمک صندوق توسعه تعاون و بانک رفاه به صورت پایلوت در استان گلستان اجرائی می‌شود.

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاها در گلستان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی ربیعی عصر امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه و فعال کردن کارگاه‌‎های تولید در استان گلستان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در مجموع برای 56 هزار نفر شغل ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این واحدهای تولیدی علاوه بر تثبیت شغل برای کارگران خود توانسته‌اند برای بیش از 56 هزار نفر هم شغل جدید ایجاد کنند که نشان می‌دهد این بنگاه‌ها در اجرای طرح موفق بوده‌اند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد : در استان گلستان طرحی را به صورت پایلوت آغاز می‌کنیم که وام تا سقف 50 میلیون تومان و با بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار با ضمانت صندوق تعاون در اختیار روستائیان و مردم قرار می‌گیرد.

ربیعی اظهار کرد: مردم برای گرفتن این وام پروسه طولانی اداری را نمی‌گذرانند و صندوق تعاون و بانک رفاه با ضمانت صندوق تعاون این وام را که در بازه زمانی 9 ماهه با سود 12 درصد و بازه یک‌ساله  18 درصد در اختیار روستائیان قرار می‌دهند و برای کاهش این سود به دنبال جذب منابع مالی جدید هستیم.

وزیر معین طرح اقتصاد مقاومتی در گلستان تصریح کرد: طرح توسعه گردشگری روستایی هم از دیگر تصمیمات جلسه امروز بود که مقرر شد با کمک اعتبارات صندوق کار آفرینی امید و سازمان صنایع دستی روستائیان آموزش ببیند و صندوق اعتبارات لازم را در اختیار آنها قرار دهد و این طرح وصل به گردشگری کشور شود و خانه‌های گردشگری در روستاها ایجاد شود.

ربیعی تاکید کرد: این طرح به اقتصاد روستاها کمک شایانی خواهد کرد و سبب رونق این صنعت با ارزش در کشور می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه آی.سی.تی هم 15 طرح را دنبال می‌کنیم که به زودی با گفت‌وگو با وزیر ارتباطات در سفری به گلستان خواهیم آمد تا این طرح‌ها عملیاتی شود.

ربیعی تصریح کرد: پتروشیمی، زهکشی زمین‌ها، منطقه آزاد اینچه برون و آشوراده هم در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره حقوق و دستمزد هم برای سال آینده گفت: مطمئنا حقوق و دستمزد از تورم پیشی خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.