با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سامانه ارایه و اجرای خدمات مامایی گلستان افتتاح شد.

سامانه ارائه و اجرای خدمات مامایی گلستان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران عصرپنج شنبه در افتتاح سامانه قرار داد بیمه سلامت با بخش مامایی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در ایران آمار سزارین به بیش از ۵۰ درصد در بین مادران باردار رسیده بود.

محمد جواد کبیر ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد مرگ ها داخل بیمارستان ها بوده که عمده مرگ ها در زنان در حال سزارین بوده است.

کبیر با اشاره به مجموعه خدمات مامایی با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروزه سامانه ایی را افتتاح و راه اندازی کردیم تا نظام مثبت گزارش دهی و خدمات مراقبتی را در مطب ها به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه اجرای پایلوت خدمات مراقبتی که تحت پوشش سازمان ها قرار گرفته است در گرگان راه اندازی شده، تاکید کرد: در تلاش هستیم با استفاده از این ابزار داده هایی تولید شود تا بتوانیم نظام پایش و ارزشیابی را استوار کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: این سامانه می تواند در تغییر و تحول ارتقای کمی و کیفی سلامت بارداری در جامعه نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ با برنامه پزشک خانواده و خدمات مربوط به آن در حوزه روستایی توانستیم خدمات سلامت مادران را به خوبی عملیاتی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.