جغتای - امام جمعه جغتای گفت: ایمان، بصیرت و اتحاد منشاحماسه 9دی وشهوتِ قدرت محرک اصلی فتنه۸۸ بود.

ایمان، بصیرت و اتحاد منشاء حماسه ۹ دی بود

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه جغتای که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست وگفت: آنچه که مردم را در این روز به خیابان ها کشاند ریشه در اتحاد، بصیرت و ایمان مردم انقلابی داشت.

وی افزود: آنچه که در سال ۸۸ و پس از انتخابات رخ داد بسیار ناگوار و تاسف بار بود و در نهایت شیرینی حضور ۴۰ میلیونی مردم در پای صندوق های رای و خلق حماسه ای ماندگار را به کام مردم و نظام تلخ کرد.

حجت الاسلام موحدی پوریادآورشد: البته نباید فراموش کرد که معترضان به اختلاف ۱۳ میلیونی آرا برای ادعای خود مبنی بر تقلب در نتیجه انتخابات هیچ دلیل محکمه پسندی ارایه نداده و متاسفانه کار را به جایی کشاندند که عناصر ضد انقلاب که تا آن روز به همانند موش به لانه های خود پناه برده بودند با امید های واهی به عرصه آمده و عرض اندام کردند اتفاقی که شاید بتوان از آن به عنوان تنها هنر و دستاورد این خواص بی بصیرت یاد کرد.

امام جمعه جغتای گرداندگان اصلی فتنه ۸۸ را عده ای مست شهت و قدرت خواند و خاطرنشان کرد: خواص بی بصیرتی که در راس این فتنه خطرناک ایفای نقش می کردند آنقدر تشنه قدرت بودند که حتی بعد از درخواست سه باره رهبر معظم انقلاب حاضر نشدند از اهانت کنندگان به مقدسات دینی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی براعت جسته و با انتشار بیانیه ای بیزاری خود را از آنها اعلام کنند.

وی گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا را ببینید! عده ای بعد از اعتراضات پراکنده در برخی شهرهای آن، نهایتا از قانون تمکین کرده و سران احزاب مخالف به رئیس جمهور منتخبشان تبریک گفتند، اما در سال ۸۸ عده ای فریب خورده به خیابان ها ریخته و بعد از اهانت به ولایت فقیه، دست و دهانشان به اهانت علیه پرچم عزای امام حسین(ع) نیز آلوده شد و باعث خروش ملت در ۹ دی ماه آن سال گردید.

امام جمعه جغتای افزود: برخی در آن روز ها ادعای دخالت دشمن در اعتراضات را توهم می دانستند و منکر آن می شدند ولی مدتها بعد خود همین دشمنان قسم خورده به حمایت همه جانبه از معترضین برای براندازی نظام و ضربه زدن به اصل ولایت فقیه اعتراف کردند و بر آن صحه گذاشتند.

خطیب نماز جمعه جغتای با تبریک سالروز تولد حضرت عیسی(ع) و آعاز سال جدید میلادی به پیروان آن پیامبر، تصریح کرد: وجود مقدس حضرت عیسی(ع) پیامبر صلح و دوستی می باشد و از پیروان ایشان انتظار می رود تا در برابر ظالمان زمان ایستاده و بساط سودجویان را از مکتب این پیامبر الهی  برچینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.