یزد- مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: شهرستان میبد از نادرترین شهرهای تاریخی ایران است که با وسعت قابل توجهی ثبت تاریخی شده است و باید طرح تفصیلی این شهر با سرعت بیشتری بررسی و تصویب شود.

میبد از نادرترین شهرهای تاریخی ایران است

 به گزارش قدس آنلاین، حمدرضا نقصان‌محمدی صبح شنبه در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر میبد اظهار داشت: شهرستان میبد از شهرهای مهم و تاریخی استان است و این شهرستان از نادرترین شهرهای تاریخی ایران است که با وسعت قابل توجهی ثبت تاریخی شده است.

وی افزود: با رویکردی که شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص حفظ و صیانت از شهرهای تاریخی دارد باید در راستای جلوگیری از آسیب‌های متفاوت در ساخت معابر توجه خاصی شود.

نقصان‌محمدی با تاکید بر پیشگیری از تخریب‌ها در تعریض معابر گفت: لازم است تا این طرح مهم هرچه سریع‌تر نهایی شود که ما در اداره کل مجدانه پیگیر این طرح هستیم.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق زمین را  برای هر یک از طرح‌ها را مشخص می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و ساختمان در واحدهای شهری نیز در این طرح مشخص می‌شود.

نقصان محمدی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفصیلی شهرستان مزیت‌ها گوناگونی دارد عنوان کرد: اولویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی همچنین توسعه و حل مشکلات شهری نیز در طرح تعیین می‌شود که در فرآیندهای بعدی، اطلاعات مالکان و اسناد ثبتی تهیه و تنظیم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.