شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذاری هایی توسط نهادها، بنیادها و شرکت های دولتی در مناطق توسعه یافته صورت گرفته اما در مناطق توسعه نیافته و محروم فقط در حد حرف است.

عملکرد دستگاه ها در مناطق محروم  فقط در حد حرف است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی  ظهر شنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نظام هماهنگی پرداخت ها گفت: باید در سازمان ها هماهنگی وجود داشته باشد و نظام پرداخت ها عادلانه و هماهنگ نیست.

وی افزود: دستگاه هایی مانند دانشگاه، بنیاد ها و شرکت ها با مدیریت راهبردی و صحیح فاصله زیادی دارند.

سلیمانی تصریح کرد، وی در بحث اقتصاد مقاومتی گفت:قانون رفع موانع تولید طرح مناسبی بود که در سیستم بانکی تغییر قابل توجهی ایجاد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: باید به مناطق محروم و توسعه نیافته یارانه تعلق بگیرد زیرا در این مناطق زیرساخت ها آماده نبوده و دسترسی به بازارها امکان پذیر نیست  و مشکلات فراوان از جمله حمل و نقل  در این مناطق وجود دارد و در حال حاضر در روستاها ۵ درصد یارانه پرداخت می شود.

وی افزود: سرمایه گذاری هایی توسط نهادها،بنیادها و شرکت های دولتی در مناطق توسعه  یافته صورت گرفته اما در مناطق توسعه نیافته و محروم فقط در حد حرف است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی در سال جاری حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بصورت مستقیم به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

در ادامه معاون توسعه مدیریت منابع و امور استانهای وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نظام مدیریت پرداختی گفت: پیشنهاد هایی برای اصلاح کردن ناهماهنگی ها صورت گرفته است که در برنامه ششم توسعه اجرا می شود.

محمد رضا فیاض افزود: تغییراتی در سقف درآمدهای مدیران عالی کشور صورت گرفته اما در بخش مدیریت های دولتی نمی توان انتظار تغییرات زیادی داشت.

وی با اشاره به فعالیت های زیاد سازمان های ستادی تصریح کرد: در فهرست سازمان های دولتی کشور، متاسفانه وزارت های توسعه ای مانند صنعت، معدن و تجارت در رده پائین قرار دارند.

فیاض تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری واحدهای صنعتی زیادی شکل گرفته که باید نقش این واحدهای صنعتی در خود استان ایفا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن،تجارت گفت: در سال جاری ۱۰۰ هزار واحد صنعتی با کمک نظام بانکی، ستاد تسهیل و استانداری ها راه اندازی و احیا شده اند که از جمله آنها می توان به راه اندازی کارخانه حجاب که جز آرزوهای کشور بود اشاره کرد.

وی در پایان گفت: با وجود منابع معدنی فراوان دراستان چهارمحال و بختیاری از بخش خصوصی دعوت می شود تا برای سرمایه گذاری در این بخش اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.