حجت الاسلام خسروپناه، رئیس موسسه حکمت و فلسفه در خصوص دیداری که با پاپ در دهمین دور گفتگوهای دینی ایران و واتیکان داشت گفت: پاپ نسبت به ایران احساس نزدیکی فرهنگی بسیاری دارد.

پاپ احساس نزدیکی فرهنگی بسیاری با ایران دارد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  عبدالحسین خسروپناه،  رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه چندی پیش در دهمین دور گفتگوهای مسلمانان و مسیحیان که در ایتالیا برگزار شد، حضور یافت.

وی در خصوص نتایج دیدارها و گفتگوهای این سفر گفت: امروزه در دنیایی هستیم که که گروه اندکی از  مسلمانان خشونت را به شدت در جوامع بشری رواج می دهند و بر آن اصرار می ورزند. بدتر آنکه این خشونت ها را رسانه ای و به آن افتخار می کنند. مثل اینکه اخیرا در موصل این افراد خشونت طلب عده ای از مردم را گرفتند و زنده زنده پوستشان را کندند و وقایع دیگری از این قبیل.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: این گروه از افراد خشونت طلب انواع و اقسام خشونت های غیرشرعی خود را بنام اسلام تمام می کنند و سعی دارند چهره منفوری از اسلام نشان دهند در حالی که اسلام دین صلح و وحدت است.

وی ادامه داد: اینکه عده ای از افراد خشونت طلب با حرکتی که مطابق میلشان نباشد مخالفت می کنند و دست به خشونت می زنند حرکتی بسیار ضد انسانی، ضد اخلاقی و ضد دینی است. مجموعه این تفکرات من را به این موضوع واداشت که به فکر تهیه مقاله ای با موضوع عوامل معرفتی و غیرمعرفتی خشونت تهیه کنم.

خسروپناه افزود: در خصوص دیداری هم که با پاپ داشتم باید بگویم که ایشان نسبت به ایران احساس نزدیکی فرهنگی بسیاری دارد و از حضور هیئت مسلمانان به این دور از گفتگوها تشکر ویژه نمود.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه تصریح کرد: بنده ۴ سال پیش هم که به این همایش رفته بودم گفتگویی با اعضای انجمن فلسفه ایتالیا که در شهر ناپل است انجام دادم و قرار شد برنامه های مشارکتی بین ما و آنها برگزار شود اما در سفری که اخیرا داشتم متوجه شدم این انجمن فلسفه به دلیل برخی از مشکلات از جمله کمبود بودجه تعطیل شده است. در خصوص سایر فعالیت ها، مذاکرات و همکاری ها هم در این سفر باید بگویم هر اتفاقی که بخواهد در این زمینه بیفتد باید از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه موضوع ارائه مقاله بنده در این مراسم بسیار مورد استقبال واقع شد و افراد حاضر در جلسه سئوالات فراوانی در خصوص آن از بنده کردند. مثلا اینکه آنها دوست داشتند بدانند که آیا همه گروه های سنتی تمایلات خشونت آمیز دارند یا خیر. اتفاق خوبی که  در این دوره از گفتگو ها می افتد این است که نگاه بسیار مثبتی نسبت به ایران و تشیع به وجود می آید به طوری که  کاردینال توران معاون پاپ همیشه با نگاه مثبت به ایران می نگرد و معتقد است که ایران و تشیع ایرانی به جهت عقلانیت و اعتدال از یک سبک زندگی مسالمت آمیز برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.