سخنگوی الحشد الشعبی تاکید کرد که این گروه در آینده عراق بسیار سازنده تر و مقتدرتر و قوی تر خواهد بود و ارتباطش با دیگر نهادهای امنیتی و نظامی عراق کامل تر خواهد شد.

الحشد الشعبی در آینده عراق سازنده تر و مقتدرتر خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نیروهای امنیتی عراق به ویژه الحشد الشعبی از حدود ۲ ماه پیش عملیات آزادسازی موصل از چنگ تروریست های داعش را کلید زده اند و تاکنون نیز دستاوردهای بسیاری کسب کرده اند. برای بررسی دستاوردهای این عملیات مهم با «احمد الاسدی» سخنگوی الحشد الشعبی عراق گفتگو کردیم که شرح آن در ذیل می آید.

«احمد الاسدی» سخنگوی الحشد الشعبی عراق در خصوص نقش نیروهای پیشمرگه در عملیات  آزادسازی موصل و بازگرداندن مناطق آزاد شده توسط این نیروها به دولت عراق گفت: نقش نیروهای پیشمرگه در دور اول عملیات آزادسازی موصل خوب بود و نیروهای پیشمرگه از جمله پیشروان عملیات آزادسازی موصل بودند حتی از نیروهای مبارزه با تروریسم نیز جلوتر بودند. نیروهای پیشمرگه همچنین در تامین امنیت انتقال نیروهای مسلح عراق به مناطق عملیات از طریق اربیل نقش خوبی ایفا کردند و نیروهای ارتش عراق وارد کردستان شدند.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح کرد: در رابطه با عقب نشینی نیروهای کردی پس از پایان عملیات آزادسازی موصل نیز باید اعلام کنم که میان دولت عراق و دولت کردستان یعنی «حیدر العبادی» و «مسعود بارزانی» توافقی به امضا رسیده است که طبق آن نیروهای کردی پس از پایان عملیات آزادسازی موصل باید به مناطقی که پیش از آغاز این عملیات در آن حضور داشتند، بازگردند.

سخنگوی الحشد الشعبی در ادامه درباره اعزام مستشاران نظامی توسط آمریکا به عراق و نقش واشنگتن در عملیات آزادسازی موصل نیز تصریح کرد: حضور آنها در اراضی عراق بر اساس توافق امضا شده میان دولت عراق و آمریکا صورت گرفته است.

الاسدی در رابطه با آینده الحشد الشعبی پس از تصویب قانون مربوط به آن در پارلمان عراق نیز بیان داشت: طبق قانون الحشد الشعبی که توسط نمایندگان پارلمان عراق به تصویب رسید از این پس الحشد الشعبی به عنوان یک نهاد قانونی در کشور شناخته می شود که دارای وظایف مشخصی بوده و از حقوق معینی نیز برخوردار است.

وی در همین راستا افزود: پس از آن نیز فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق قانون الحشد الشعبی را به صورت نهایی به امضاء رساند. آینده الحشد الشعبی پس از این دستاوردها بسیار سازنده تر و مقتدرتر و قوی تر خواهد بود و ارتباطش با دیگر نهادهای امنیتی و نظامی عراق کامل تر خواهد شد تا بدین صورت در ایجاد منظومه امنیتی کامل تر برای دفاع از حال و آینده عراق ایفای نقش کند.

سخنگوی الحشد الشعبی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا سیاست کاخ سفید در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در قبال عراق تغییر خواهد کرد نیز گفت: معتقدم که تغییر هر کدام از روسای جمهور آمریکا تاثیر زیادی بر سیاست های کاخ سفید نخواهد داشت. زیرا یک تغییر ساده است و آنچنان نباید انتظار تغییرات اساسی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.