رشت - معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاش هستیم پروژه قطعه راه آهن آستارا - آستارا تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

پروژه راه آهن آستارا – آستارا تا پایان امسال به بهربرداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمدزاده اظهار کرد: مذاکرات تامین مالی در پروژه رشت - آستارا به صورت قابل توجهی پیشرفت داشته و به صورت فاینانس قابل انجام است.

وی درباره اقدامات انجام شده در پروژه رشت - آستارا نیز گفت: این پروژه، پروژه ای است که از توجیه فنی اقتصادی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پروژه رشت - آستارا کریدور شمال - جنوب را فعال می کند و موجب ترانزیت در کشور می شود٬ گفت: مذاکرات مختلفی انجام و پیشنهادهای خوبی در رابطه با پروژه یاد شده دریافت شده که بخش های مربوطه در حال پیگیری این موضوع هستند.

استاندار گیلان گفت: با اقدامات انجام شده، ۸۵ کیلومتر از خط ریلی راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده است.

محمدعلی نجفی در دیدار با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران، اظهار کرد: برخی مشکلاتی که در نقاطی از این مسیر در بخش پل ها و تونل ها وجود داشت٬ با پیگیری بخش های مربوطه و تامین مسائل مالی آن٬ در حال رفع شدن است.

نجفی تصریح کرد: تاکنون ۸۵ کیلومتر از پروژه راه آهن رشت - قزوین ریل گذاری شده؛ موانعی که برای خرید ریل بود٬ به طور کامل برطرف شده و بخشی که مربوط به ساخت در داخل و واردات ریل بوده است نیز انجام خواهد شد.

نجفی به خطوط دیگر راه آهن در گیلان و پیشرفت آنها نیز اشاره و بیان کرد: در پروژه رشت - آستارا خوشبختانه طرف آذری علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش است و ۵۰۰ میلیون دلار پیشنهاد دادند.

وی افزود: در کمیسیون مشترک که همین هفته با جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد، یکی از محورهای بحث همین موضوع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.