گیلان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: اهداف اصلی دولت تدبیر و امید ایجاد زندگی در شان مردم ایران می باشد وبهره مندی از توان بومی مناطق برای توسعه ، از اهداف مهم طرح گردشگری اجتماع محور می باشد.

اهداف اصلی دولت ایجاد زندگی در شان مردم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمد احمدی پور در مراسم اختتامیه شناسایی طرح گردشگری اجتماع محور و آغاز عملیات ارائه پروانه فعالیت بهره بردای اقامتگاه های روستایی در رشت اظهار داشت:با آنکه دولت به توسعه همه مناطق توجه دارد و شرایط بهتر از گذشته است ولی باید این شرایط در شان مردم ایران باشد.

وی با اشاره به تلاش های دولت یازدهم برای بهبود زندگی مردم اظهار کرد: دولت در عرصه های بین المللی و داخلی سعی کرد زندگی که در شأن مردم باشد، فراهم سازد.

وی با اشاره به اجرای طرح گردشگری اجتماع محور تصریح کرد: این طرح پنجره جدیدی به سمت اشتغال، سرمایه گذاری و رفاه مردم خواهد بود و اگر بتوانیم توسعه آنرا پیش بگیریماز جمله طرح هایی است که فقر را کاهش و موجب رونق اقتصادی می شود.

احمدی پور با بیان اهمیت طرح گردشگری اجتماع محور و این که از اجرای این طرح در استان گیلان حمایت می کنیم، اضافه کرد: با اجرای این طرح بخشی از مشکل مهاجرت روستایی مرتفع می شود.

وی ادامه داد: با مهاجرت روستائیان تولید نیز مهاجرت می کند و این برای کشاورزی ما آسیب بزرگی است.

وی اجرای طرح گردشگری اجتماع محور را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: دستگاه های مسئول در اجرای این طرح ، بایستی همکاری های لازم را داشته باشند تا به نتیجه لازم برسد.

وی به مجریان طرح تاکید کرد: در همه مراحل اجرای این طرح به سازمانهای ذیربط توصیه میکنم که از جوانان تحصیلکرده و خوش فکر و سازمانهای مردم نهاد بهره بگیرند.

احمدی پور در پایان گفت: گروه های خوش فکر توانائی داشته که گردشگری را که هم اکنون در حالت انتظاری بسر میبرد به یک نوع بازاریابی موفق تبدیل کنند.

ارتقاء سطح درآمد روستائیان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عملاظهار داشت: اجرای طرح هایی از جمله گردشگری اجتماع محور شعار امسال را محقق خواهد کرد.

رضا علیزاده با بیان این که امروز ما به دنبال توسعه بر محور گردشگری روستایی هستیم، افزود: این نوع گردشگری موجب پویایی در روستاها و کاهش فقرو افزایش اشتغال می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح گردشگری اجتماع محور در استان گیلان بیان داشت: در اجرای این طرح، خانه های روستایی دارای شرایط جذب گردشگر از سوی بهزیستی شناسایی شده که با صدور پروانه برای آنان می توانند به فعالیت بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه به ورود سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون گردشگر به استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: اضافه کردن خانه مسافر می تواند کمک کند تا در مناطق روستائی خدمات بهتری برای گردشگر مهیا شود.

 گفتنی است؛ طرح توانمند سازی جامعه محور روستایی (گردشگری اجتماع محور) با هدف کاهش فقر ور افزایش اشتغال و ایجاد درآمد اقتصادی برای روستائیان از اردیبهشت ماه سال جاری در گیلان به اجرا درآمد که در فار اول، به کمک بهزیستی خانه های روستایی دارای شرایط جذب گردشگر شناسایی شد.

در مرحله دوم اجرای این طرح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان این منازل شناسائی شده را ساماندهی و صاحب پروانه رسمی شوند و بر اساس آیین نامه های گردشگری به این امر بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.