رشت- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صنعت فولاد در گیلان از جایگاه خوبی برخوردار است گفت: گیلان قطب صنایع سلولزی کشور محسوب می‌شود.

گیلان قطب صنایع سلولزی کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی منتظری عصر دوشنبه در جریان بازدید از چندین واحد تولیدی  در این شهر اظهار کرد: سالانه ۶۰۰ هزار متر مکعب صنایع سلولزی در کشور تولید می‌شود و نیاز باقی‌مانده را از طریق واردات تامین می‌کنیم.

وی به وجود آب بسیار برای احداث واحدهای فولادی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی راه‌آهن در استفاده از مواد اولیه واحدهای تولیدی از استان‌های دیگر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید سالانه یک‌میلیون متر مکعب صنایع سلولزی در گیلان تصریح کرد: قابلیت تامین مواد اولیه برای صنایع سلولزی در استان وجود دارد ضمن اینکه صنعت زراعت چوب موجب توسعه کشاورزی در گیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به قابلیت استان در تبدیل شدن به قطب تولید انواع مبلمان، کابینت و فرآورده‌های چوبی در کشور اشاره کرد و گفت: گیلان به دلیل هم مرز بودن با کشورهای حاشیه دریای خزر،از استان‌های مرزی محسوب می‌شودلذا می‌توانیم در زمینه مذکور صادرات داشته باشیم و تا دو سال آینده این اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای زراعت چوب و تامین مواد اولیه صنایع سلولزی استان گفت: در سال های آتی هیچ زراعتی به اندازه چوب سودآور نخواهد بود.

وی  با اشاره به وجود ۴۵۰ نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت پارس خزر در کشور، خاطرنشان کرد: گیلان در تولید محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی و فولادی از استان‌های مطرح در کشور است.

وی به پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در حوزه صنعت گیلان در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآور شد: در ۹ ماه امسال هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری مذکور تحقق پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.