سنندج- یک بانوی روستایی دهگلان با پول یارانه، ضمن ایجاد منبع درآمد پایدار برای خانواده‌اش، زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر دیگر را هم فراهم کرده است.

بانوی سنندجی با پول یارانه برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، امروزه بحث اشتغال به‌عنوان یکی از دغدغه‌های هر جامعه به شمار می‌آید و ایجاد اشتغال و تامین درآمد یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها و مولفه‌های تشکیل و حفظ کیان خانواده و ثبات جامعه است.

کار کردن و فعالیت‌های اقتصادی زن و مرد و پیر و جوان نمی‌شناسد بلکه تلاش و همت و غیرت و یک ایده خوب می‌خواهد.

بسیاری از افراد با اندک سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارند در قالب طرح‌های کارآفرینی، کارهای بزرگی انجام می‌دهند و برای این افراد امکانات شهری و بسیاری بهانه‌های دیگر معنایی ندارند و در دورترین نقاط و کم‌ترین امکانات دست به کارهای مهمی می‌زنند.

خانم مستوره قادرمرزی یکی از بانوان بی‌سواد روستایی در استان کردستان است که روستای قادرمرز در ۲۰ کیلومتری شهر دهگلان و ۹۵ کیلومتری غرب سنندج زندگی می‌کند.

این بانوی روستایی با پول یارانه، ضمن اینکه منبع درآمد پایداری را برای خانواده‌اش ایجاد کرده است، زمینه ایجاد اشتغال را هم برای ۱۰ نفر فراهم کرده است.

او می گوید: من هیچی سواد ندارم و در این روستا به دنیا آمدم بعد از فوت همسرم یکی از فرزندانم برای کار به تهران رفت و در یک مجتمع پرورش ماهی کار می‌کرد من هم که برای دید و بازدید به آن‌جا می‌رفتم و به کارهایشان توجه می‌کردم، تقریبا یاد گرفتم.

زمانی که به روستا برگشتم و با پول یارانه و فروش شیر حیوانات و میوه‌ توانستم یک استخر پرورش ماهی احداث کنم که الان حدود ۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی از نوع گوپی پرورش می‌دهم.

او همچنین به جوانان توصیه می کند که کار زیاد است، ولی ایده می‌خواهد، تلاش و غیرت می‌خواهد فقط دنبال استخدام نباشید در هر جایی که هستید می‌توانید به اطراف خود نگاه کنید و از حداقل امکانات موجود و فضای دسترس خود حتی برای چندین نفر شغل ایجاد کنید و درآمدزایی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.