زاهدان- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین مشکل آموزش و پرورش این استان کمبود نیروی انسانی به ویژه در رشته‌های علوم پایه است.

مهمترین مشکل آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان کمبود نیروی انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا نخعی صبح سه شنبه در دیدار فرهنگیان با دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در زاهدان، اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان به نظام خود وفادار بوده و به مسئولان کشور خود اعتماد دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش و بلوچستان افزود: این استان بیشترین نسبت دانش آموز به جمعیت را دارد و هفت درصد در این زمینه نسبت به کشور بیشتر داریم.

این مسؤول ادامه داد: بیشترین جمعیت دانش آموز و بیشترین بازمانده از تحصیل را داریم و شاخص‌های آموزشی ما در کشور در قعر جدول استان‌ها است.

وی گفت: شرایط این استان به نسبت سایر استان‌ها خاص است و دوری ما از مرکز، دو زبانه بودن، پهناورترین استان بودن، کثرت مراکز جمعیتی کم جمعیت، در شاخص‌های آموزشی خود را نشان داده است.

نخعی ادامه داد: برای جذب بازماندگان از تحصیل اقدامات زیادی انجام شده است اما همچنان مشکلات آموزشی فراوان است.

وی بیان کرد: ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت بیسواد استان را طی سه سال اخیر سر کلاس درس نشانده ایم و بیش از ۳۰۰ نقطه این استان آماده برگزاری جشن ریشه کنی بیسوادی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: نزدیک به ۵۰ هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته اند و در این شاخص به کشور رسیده ایم.

این مسؤول افزود: صد هزار کودک بازمانده از تحصیل را سر کلاس درس نشانده ایم و این کار همچنان استمرار دارد.

وی اشاره به اینکه علت بیش از ۷۰ درصد بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش نبوده و شرایط خانوادگی آنها بوده گفت:  ما خودمان را با آنها وفق داده ایم تا آنها از کلاس درس دور نمانند.

نخعی بیان کرد: آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان ۳۰۰ مدرسه دایر کرده  که آمارشان زیر پنج نفر است اما هدف ما پوشش تحصیلی دانش آموزان است.

وی گفت:  هزار و ۸۰۰ کلاس طی سه سال اخیر در سیستان و بلوچستان احداث شده است که جای قدردانی از همکاری خیرین مدرسه ساز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.