بردسکن- با توجه به خشکسالی های ۱۶ ساله در بردسکن و کاهش ۸۸ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری بیش از هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان برای طلب بارش باران به نماز ایستادند و دست های خود را به آسمان برای نزول رحمت الهی بالابردند.

مردم بردسکن برای طلب بارش رحمت الهی دست به دعا بلند کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار کمبود بارش و نزولات آسمانی پدیده ای است که در هر عصر و زمانی در مکان های مختلف هستی رخ داده است  و عاملی ورای عوامل محیطی دخیل است و آن نیز تقدیر خداوند متعال می باشد که گاه مانع نزول باران رحمت را بر قومی می گردد  و در این مواقع چیزی جز خواست و اراده حق تعالی نمی تواند درهای آسمان را بر زمینیان تشنه باران بگشاید.

در همین راستا نیز شب گذشته مراسمی به همت جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن در محل هیئت علی ابن موسی الرضا (ع) برای طلب باران با اقامه نماز مغرب و عشاء توسط امام جمعه این شهرستان برگزار شد .

در این محفل معنوی امام جمعه بردسکن با قرائت دعای امام سجاد (ع) در طلب باران به تفصیل سخن گفت .

حجت الاسلام علی اصغر امینی ارتکاب معصیت و رواج گناه توسط انسان ها را از جمله عواملی عنوان کرد که موجب عدم نزول باران رحمت الهی بر این سرزمین شده است .

وی در عین حال ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و ترک معصیت، تزکیه نفس و تقوا را مهمترین عامل در رسیدن انسان به کمال مطلق دانست و با بیان این‌که همه گناهان به ناسپاسی بر می‌گردد، اظهار داشت: گناه مجازات سختی دارد بنابراین باید توبه و استغفار کنیم تا بلاها دفع شود. مراسم دعای باران با شرکت بیش از هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان بردسکن برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.