در ادامه پیشروی ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به سمت منطقه 'وادی البردی' در 18 کیلومتری غرب دمشق، تروریست ها برای ممانعت از پیشروی آنها آب آشامیدنی نیمی از دمشق را که از این منطقه تامین می شود با مشکل مواجه کرده اند.

تروریست ها آب دمشق را سپر خود قرار داده اند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از ایرنا؛ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی از روز پنج شنبه عملیاتی را علیه تروریست ها در 'وادی البردی' آغاز کرده اند. این نیروها امروز (سه شنبه) حملات موشکی و توپخانه ای را افزایش داده و برخی از نواحی اطراف این منطقه را به کنترل خود درآورده اند.
مناطق بسیاری در دمشق پایتخت سوریه در چند روز گذشته با قطعی و جیره بندی آب آشامیدنی مواجه هستند، چرا که ۶۵ درصد آب آشایدنی دمشق از طریق لوله کشی و تصفیه خانه و چشمه الفیجه این منطقه تامین می شود که در تصرف تروریست هاست.
تروریست‌ها روز جمعه آب آشامیدنی دمشق را با گازوئیل آلوده‌ کردند. این اقدام پس از تشدید بمباران‌ها در منطقه وادی بردی در حومه دمشق صورت گرفته است.
ارتش سوریه تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به شمال غرب دمشق برده تا عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را شدت بخشد، این در حالی است که ساکنان دمشق برای چند روز متوالی شاهد قطعی آب هستند و مقامات سوریه تاکید کرده اند که تروریست ها اقدام به آلوده کردن آب دمشق نموده اند.
سازمان آب حومه دمشق قطعی آب این شهر از روز جمعه را به حملات تروریستی به تمامی منابع آبی پایتخت سوریه نسبت داده‌اند که آب دمشق و اطراف آن از این منابع تامین می‌شود. سازمان آب حومه دمشق تاکید کرده که مقامات مربوطه در حال حاضر از منابع ذخیره‌ای استفاده می‌کنند به این امید که اوضاع آبرسانی طی روزهای آینده بهتر شود.
'محمد الشیاح، ' مدیرکل سازمان آبرسانی و مصارف بهداشتی دمشق و اطراف آن اعلام کرد: تروریست هایی که کنترل چشمه 'الفیجه' را در دست گرفته‌اند لوله‌ها را باز کرده و آب‌ها را به سمت رود بردی انتقال دادند برای همین منابع آب دمشق و اطراف آن دیگر در دسترس نیست. ما به صورت عادلانه آب را به دمشق و اطراف آن خواهیم رساند تا زمانی که بتوانیم از منابع اصلی استفاده کنیم. شهر به شش بخش تقسیم شده است و هر بخش براساس تعداد ساکنان و موقعیت جغرافیایی از آب برخودار خواهد شد. دمشق و اطراف آن پنج میلیون جمعیت دارد.
دیده بان حقوق بشر سوریه در روز های گذشته از درگیری‌ها بین نیروهای سوری و گروه‌های مسلح در منطقه وادی بردی خبر داد. منطقه مذکور تحت کنترل تروریست های وابسته به ارتش آزاد سوریه و جبهه فتح الشام(النصره) است. حمله ارتش و نیروهای مقاومت پس از آن در این منطقه شدت گرفت که تروریست های این منطقه طرح ارتش سوریه برای پیوستن به آشتی ملی را رد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.