گرگان- مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در یک مرغداری در گلستان، بیمه کردن کلیه گله های پرورش طیور در استان ضروری است.

آنفلوآنزای پرندگان در گلستان مشاهده شد/ مرغداران مراقب باشند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: در پی آلودگی یکی از واحدهای مرغداری استان گلستان به آنفلوآنزای پرندگان، اکیپ های سازمان دامپزشکی استان ضمن حضور در محل آلوده شده، به سرعت اقدام به اعمال ضوابط قرنطینه‌ای به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی به سایر مناطق کردند و آلودگی را پاکسازی کرده و وضعیت را تحت کنترل قرار دادند.

دکتر محمود رضا وفایی همچنین اظهار کرد: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در یک مرغداری در گلستان، بیمه کردن کلیه گله های پرورش طیور در استان ضروری است. همچنین باید حوضچه ضد عفونی در مدخل ورودی مزرعه پرورش طیور استفاده شود و مرغداران نیز باید کلیه وسایل نقلیه‌ای که وارد مرغداری می‌شوند را ضدعفونی کنند.

وفایی تاکید کرد: تعبیه توری و حصار برای کلیه منافذ سالن های مرغداری و وجود انبار دان به منظور جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز ضروری است. کارکنان مرغداری نیز باید نسبت به تعویض لباس و ضدعفونی و همچنین جلوگیری از ورود و خروج افراد غریبه به داخل محوطه مرغداری توجه لازم را داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی گلستان به مرغداران توصیه کرد: برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری، جوجه های یکروزه از مزارع مرغ مادر استان با فواصل نزدیک تر تهیه شود. در این مدت، تدوین برنامه واکسیناسیون مناسب با شرایط آب و هوایی و وضعیت بهداشتی منطقه با دستور دکتر دامپزشک ضروری است. از مرغداران درخواست می کنیم، گزارش وقوع احتمالی بیماری را به شبکه دامپزشکی شهرستان خود جهت انجام اقدامات قرنطینه‌ای اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.