مشهد-معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در صورت بروزهر گونه حادثه غیر مترقبه ، استان با مشکل تأمین خون مواجه خواهد شد.

ذخیره بانک خون خراسان رضوی کفاف ۴ روز را می دهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی حسنی افزود: در حال حاضر ذخایر خون استان قابل قبول است که اگر وضع ورودی خون‌های اهدایی و خروجی نیاز بیمارستان‌ها به همین منوال پیش برود سطح ذخیره ای که داریم جوابگوی ۵۸ بیمارستان در سطح استان خواهد بود، درغیر این صورت اگر حادثه ای رخ دهد یا اتفاقی بیفتد که نیاز به خون در استان افزایش یابد با این شرایط حدود ۳ تا ۴ روز می توانیم جوابگوی درخواست‌ها باشیم.

وی تصریح کرد:ازاین رو همیشه نیازمند اهدای خون مستمر توسط نیک اندیشان هستیم، چون اگر حتی شرایط جوی نامساعد و یا هوا آلوده باشد و... اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه نکنند و میزان اهدا کاهش پیدا کند، احتمال مشکل برای تأمین خون مورد نیاز روزانه خواهد بود.

وی در پاسخ به خبرنگارما که وضعیت ذخایر خون در خراسان با توجه به اعلام کمبود درکشور چگونه است، گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد خون اهدایی داریم که به طور متوسط خون مورد نیاز بیمارستان‌ها نیز ۴۰۰ واحد در روز است.

دکتر حسنی با اشاره به اهمیت مشارکت اهداکنندگان مستمر اظهار داشت: اهدای خون یک نیاز همیشگی در طول سال است و ما معمولاً روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد در شرایط معمولی خون لازم داریم، بنابراین ذخایر خونی ما باید به طور مستمر و بتدریج تأمین شود، چون نگه داشتن خون شرایط خاصی دارد و به مدت طولانی نمی توانیم آن را نگه داریم؛ ازاین رو هجوم یکباره مردم برای اهدای خون ثمربخش نیست و اهداکنندگان مستمر برای ما از اهمیت بیشتری برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.