بوشهر-رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بوشهر گفت: اعتبارات لازم برای بهسازی محلات قدیمی جبری، صلح آباد و جلالی در بودجه سال آینده شهرداری بوشهر لحاظ می شود.

بهسازی بافت قدیمی بوشهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله اسدی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای شهر بوشهر با بیان اینکه طرح‌های عمران شهری بوشهر تسریع یافته است اظهار داشت: طرح‌های تدوین شده عمران شهری بوشهر اجرا شده و با سرعت در حال اجرا و تکمیل است.

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر و محلات قدیمی این شهر افزود: طرح گازرسانی به بافت قدیم بوشهر اجرایی می‌شود که نقش مهمی در احیا این بافت و محله دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بوشهر با اشاره به اینکه عملیات گازکشی به محله شیخ سعدون بوشهر آغاز شده است، گفت: پروژه گازرسانی به محله شیخ سعدون به طول ۳.۵ کیلومتر اجرا شده که تا ۲۰ روز آینده  تکمیل می‌شود.

اسدی با بیان اینکه عملیات گاز کشی به سه محله دیگر بافت شامل بهبهانی، شنبدی و دهدشتی تا دهه فجر آغاز می‌شود گفت: تامین زیرساخت‌ها نقش مهمی در احیا بافت دارد که در این راستا اجرای طرح  دفع بهداشتی فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهسازی محلات قدیمی شهر بوشهر تاکید کرد: اعتبارات لازم برای بهسازی محلات قدیمی جبری، صلح آباد و جلالی در بودجه سال آینده شهرداری بوشهر لحاظ شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر بوشهر  نیز با تاکید بر جمع‌آوری متکدیان در شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه متکدیان چهره شهر را نازیبا کرده‌اند شهرداری با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدامات لازم را انجام دهد.

ندا عبدالله‌زاده با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های عمران شهری بوشهر خاطر  نشان کرد: برخی از  مجریان پروژه‌های شهرداری بوشهر به سبب ناتوانی مالی از ادامه پروژه انصراف داده‌اند که مشکلات زیادی برای شهرداری و شهروندان ایجاد می‌کند

وی تاکید کرد:برای پیشگیری از این مشکلات شهرداری باید از پیمانکاران توانمند استفاده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر از راه‌اندازی ایستگاههای دوچرخه در شهر بوشهر خبر داد و افزود: به منظور کمک به بهبود مسایل زیست محیطی، شهروند سالم و بانشاط و ارتقا سلامت شهروندان بوشهری ایستگاه‌های دوچرخه در شهر بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه ایستگاههای دوچرخه در نوار ساحل و سطح شهر در حال نصب است تصریح کرد: امیدواریم به منظور استفاده صحیح و مطلوب شهروندان زیرساخت‌های مناسب طرح دوچرخه فراهم شود تا شاهد استفاده خوب شهروندان از این دوچرخه‌ها باشیم .

 عضو  دیگر کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با بیان اینکه ناظران پروژه‌های عمرانی بوشهر باید تقویت شوند گفت: در روند اجرای پروژه‌های مدیریت شهری برای توجه و ارتقای سطح کیفی امور ناظران پروژه ها تقویت شوند.

زهرا رضایی با بیان اینکه برخی ناظران پروژه‌های عمرانی بویژه در محلات جنوبی خوب عمل نمی‌کنند تاکید کرد: شهرداری برای جلوگیری از تبعات این امر با حساسیت بیشتری موضوع نظارت بر پروژه‌ها را جدی بگیرد.

وی  با تاکید بر توجه به اعمال تخفیف در بهسازی مکان‌های مذهبی گفت: در راستای بهسازی مساجد و حسینیه‌های شهر بوشهر باید راهکاری برای اعمال تخفیف اتخاذ شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر نیز با قدردانی از توجه شرکت گاز استان بوشهر به زیرساخت|‌های خدمات شهری در بافت تاریخی بوشهر افزود: از دست اندرکاران شرکت گاز بوشهر در اجرای طرح  شبکه گاز کشی در بافت قدیم شهر بوشهر قدردانی می‌شود.

علی اکبر شمسا  با تاکید بر تسریع شبکه گازرسانی در دیگر محلات قدیمی بوشهر افزود: بعد از سالها شبکه گاز وارد بافت تاریخی شهر بوشهر شده که امیدواریم با پیش بینی تدابیر لازم پروژه گازکشی به تمام محله‌های بافت قدیم شهر بوشهر در مدت زمان مناسبی به اتمام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.