نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه توسط فتنه گران در سال 88 انجام شد حتی پیش از آن توسط دشمنان خارجی انجام‌ نشده بود و نوعی قبح‌شکنی جدید بود.

اقدامات فتنه‌گران توسط دشمنان شناسنامه‌دار خارجی هم انجام نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بیژن نوباوه عصر امروز در همایش بزرگ 9 دی در دانشگاه شیراز اظهار داشت: اعمالی که فتنه گران در جریان وقایع سال 88 انجام دادند باعث شد در 99 دی نه تنها قشر حزب الهی که مردمان عادی به میدان بیایند و از کیان نظام دفاع کنند.

وی با اشاره به آتش زدن مسجد لولاگر و هجوم به خیمه امام حسین(ع) اضافه کرد: در دنیا هیچ‌کس حتی دشمنان به امام توهین نکردند اما این‌ها توهین کردند و برعکس آن بزرگوار آب دهان انداختند و اعمال شنیعی را رقم زدند که سابقه نداشت.

نوباوه یادآور شد: روزنامه تایم می‌نویسد اوباما شکاف بین حاکمیت ایران و مردم را با تحریم دنبال می‌کرد و اگرچه مؤثر نبوده اما اگر منجر به تقویت شکاف  شده و جنبش معترضان  را تقویت کند و با سرکوب نیروهای نظامی مواجه شود شکافی رخ خواهد داد که از طریق معضلات اقتصادی به فربه کردن این جنبش خواهد انجامید.

وی تصریح کرد: بر اساس کدهایی که از داخل می‌دهند قطعنامه 1929 که تمام هدف ما در برجام القای آن به‌عنوان اساس تحریم‌ها بود در 25 خرداد 1389 یک سال پس از فتنه و در سالگرد فتنه به تصویب می‌رسد و این‌گونه ماجرا را پیش می‌برند چراکه در مرحله نخست در 9 دی شکست خوردند و نمی‌خواهند کار تمام شود.

نوباوه متذکر شد: این عجیب است که دو کاندیدای معترض به نحوه انتخابات یک‌باره همسو با کل جهان غرب و استکبار شدند و مشکلات اقتصادی را بزرگ می‌کنند، گویی که این خط مشترک از جایی القا می‌شد و اکنون نیز بسیاری از این فشارها و تحریم‌ها خوشحال هستند تا به خیال خود رفرم شکل‌گرفته و مردم از اصل انقلاب زده شوند که با این‌وجود از ابتدای انقلاب تحریم بوده و مردم ایستاده‌اند.

وی با بیان این که ماجرای 88 از منظر انتخاباتی یک‌هزارم عتاب و خطاب کلینتون و ترامپ نبود گفت: در این ماجرا اما اهداف دیگری دنبال می‌شد چراکه اگر تنها بحث مناظرات و انتخابات بود کار این‌قدر بالا نمی‌گرفت.

نوباوه ابراز داشت: همان زمان نماینده چین در سازمان ملل به نماینده ما گفته بود جریان 88 دست ما را در حمایت از ایران بست که غربی‌ها بهانه پیدا کردند بگویند در ایران دموکراسی زیر سؤال است و از این طریق اجماع اعضای دائم شورای امنیت در تصویب قطعنامه علیه کشور ما را رقم زدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.