شیراز _ نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۸۸ هیچگونه بحث انتخاباتی نبود بلکه حرف آنها گذشتن از نظام و براندازی بود زیرا طی یک مدت کوتاه تمامی سخنان تغییر کرد.

فتنه گران به دنبال گذشتن از نظام و براندازی بودند

به گزارش قدس آنلاین، احسان قاضی زاده هاشمی شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز به مناسب ۹ دی گفت: آنچه که لازم است یک تاریخ نگاری از حوادث قبل از ۹ دی است.

وی ادامه داد: باید به ۱۸ تیر ۷۸ و حوادث کوی دانشگاه نیز نگاه کرد که به دلیل ندانم کاری برخی منجر به حادثه ای علیه نظام شد و آن ۵ روز باعث حرکت بزرگ ۲۳ تیر ماه شد که مردم تهران به خیابان ها آمدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما باید به این مهم توجه داشت که به چه دلیل پس از گذشت ۱۰ سال فتنه ۸۸ روی می دهد که چندین ماه طول می کشد در حالیکه در سال ۷۸ فتنه ۵ روز طول کشید.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مهمترین دلیل این طولانی شدن فتنه ۸۸ این بود که برخی از تجربیات سال ۷۸ در سال ۸۸ استفاده کردند.

وی ادامه داد: در سال ۸۸ هیچگونه بحث انتخاباتی نبود بلکه حرف آنها گذشتن از نظام و براندازی بود زیرا طی یک مدت کوتاه تمامی سخنان تغییر کرد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: در همان زمان ۱۴ دیپلمات از فرصت استفاده کردند و پناهنده شدند و کسانیکه باید ضامن امنیت مردم باشند کنار رفتند که این نشان از عدم بصیرت آنها داشت.

وی یادآور شد: فتنه ۸۸ عبور از یک فرد، یک انتخابات نبود زیرا دشمنان با برخی افراد داخلی هماهنگ شدند برای عبور از نظام.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۹دی باید همواره مد نظر باشد، گفت: باید مراقب باشیم که هیچگاه به دشمن اعتماد نکنیم زیرا در برجام هم شاهد بودیم که چگونه بدقولی شد و باز هم ممکن است این اتفاقات روی دهد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید از اتفاقات ۸۸ و حرکت بزرگ ۹ دی عبرت بگیریم و هیچگاه اعتماد به دیگران و دشمنان نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.