دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند که دشمن صهیونیستی در صورت دست زدن به تجاوز جدید علیه نوار غزه، با واکنش ما غافلگیر خواهد شد.

حماس و جهاد: دشمن در صورت آغاز جنگ جدید، با واکنش ما غافلگیر خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با صدور بیانیه ای در سالروز آغاز جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال های ۲۰۰۸ ـ ۲۰۰۹ اعلام کرد که حماس برای آغاز جنگ عجله ای ندارد، اما اگر فکر حمله به ملت فلسطین و ریختن خون آن از سر دشمن بگذرد، با واکنش فراتر از حد انتظار ما مواجه خواهد شد و شکست خورده راه برگشت را در پیش خواهد گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است که مقاومت مسلحانه همچنان در راس راهکارهای ممکن در زمینه حل و فصل منازعه باقی خواهد ماند و رژیم صهیونیستی هیچ آینده ای در سرزمین فلسطین ندارد.

حماس با اشاره به اینکه آزادی اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی هدف مقدسی است که این جنبش آنرا دنبال می کند، تاکید کرد که حجم موشک ها و بمب هایی که در جریان نبرد "فرقان" بر سر منطقه باریکه غزه ریخته شد، برابر با ۴ بمب هسته ای استفاده شده در جریان بمباران شیمایی شهر هیروشیما (ژاپن) بود، تصریح کرد که در این نبرد صدها نفر شهید و هزاران نفر مجروح شدند و علاوه بر این، بسیاری از مراکز، منازل، بیمارستان ها و مساجد تخریب شدند.

این جنبش خاطر نشان کرد: «عامل قدرتمندی که باعث توقف تجاوز دشمن و ناامیدی آن از تحقق اهدافش شد، صلابت مقاومت و رشادت ها و قهرمانی های مبارزان آن بود و مقاومت پس از هضم ضربه اولیه و آتش باران شدید دشمن، با هزاران راکت به این حمله پاسخ داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که «رژیم صهیونیستی اهداف مشخصی را برای خود تعریف کرده بود که می توان آنها را در براندازی حکومت حماس در غزه، نابودی موشک های مقاومت، تحمیل آرام سازی طولانی مدت اوضاع، تداوم بخشی به محاصره غزه و بازگرداندن "گلعاد شالیت" نظامی اسیر صهیونیستی خلاصه کرد. اما این جنگ بدون اینکه دشمن بتواند اهداف خود مانند نابودی حکومت حماس و پراکنده شدن ملت فلسطین از اطراف مقاومت را محقق سازد، به پایان رسید و بر عکس، ملت های امت بیش از پیش از مقاومت فلسطین حمایت کردند و خلبان قهرمانی مانند شهید محمد زواری از دل این امت بیرون آمد.

حماس در ادامه بیانیه خود آورده است که دشمن نتوانست شالیت را جز با پرداخت تاوان سنگین آزاد کند و علاوه بر این، نتوانست موشک های مقاومت را متوقف کند، بلکه این موشک ها به حیفا رسیدند و (در جریان جنگ اخیر سال ۲۰۱۴) در فرودگاه اللد منطقه پرواز ممنوع ایجاد کردند و خسارت های سنگین مادی و معنوی به صهیونیست ها وارد کرده و معادله بازدارندگی جدیدی را در میدان نبرد ایجاد نمودند.

رژیم صهیونیستی غافلگیر خواهد شد

از سوی دیگر، یک رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که این مایه تاسف است که در سالروز جنگ (سال ۲۰۰۸) غزه، محاصره ظالمانه غزه و نیز شکاف داخلی فلسطین همچنان ادامه داشته باشد.

داود شهاب در گفتگو با پایگاه اینترنتی "عربی ۲۱" تصریح کرد که رژیم صهیونیستی نتوانست هیچ یک از اهداف خود در جریان جنگ سال ۲۰۰۸ و یا جنگ های بعدی را محقق سازد و مقاومت فلسطین امروز قدرتمندتر از گذشته است و عزم بیشتری برای مقابله با هر گونه تجاوز جدید رژیم صهیونیستی دارد.

وی افزود مقاومت فلسطین به صورت جدی سعی دارد عوامل قدرت و توان بازدارندگی را در اختیار بگیرد و تنها هدف آن دفاع از ملت فلسطین نیست، بلکه سعی در غافلگیر کردن دشمن صهیونیستی و در اختیار گرفتن ابتکار عمل حمله به آنرا هم دارد و دشمن با مشاهده توانمندی های پیشرفته مقاومت غافلگیر خواهد شد.

گفتنی است که در جریان جنگ سال ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که در تاریخ ۲۷ دسامبر آن سال به وقوع پیوست، ۱۴۱۷ فلسطینی شهید شدند که ۹۲۶ نفر از آنها غیر نظامی، ۴۱۲ نفر کودک و ۱۱۱ نفر زن بودند. علاوه بر این، ۴۳۳۶ نفر هم در جریان این جنگ زخمی شدند و در مقابل، ۱۳ نظامی صهیونیستی در این جنگ به هلاکت رسیده و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. البته مقاومت فلسطین آمار نظامیان صهیونیست کشته شده در جریان این جنگ را نزدیک به ۱۰۰ نفر اعلام کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.