گرگان- دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در ۹ ماه نخست سال جاری را ۱۲۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۴۹۶ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

۱۲۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر طهماسبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: عمده مکشوفات شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی، مشروبات الکلی و ماهواره بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: دولت برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز برنامه جامع پنج ساله ای را تدوین کرده که هدف این طرح در ۲ سال اول جلوگیری از رشد قاچاق و در سه ساله دوم، کاهش ۷۵ درصدی قاچاق کالا در کشور بوده است.

وی افزود: در همین راستا با برنامه ریزی خوبی که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور صورت گرفته طی سه سال اخیر میزان ارزش قاچاق کالا در کشور از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار رسیده که دستاورد بزرگ و قابل تقدیری است.

طهماسبی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا یک پدیده شوم اقتصادی و مخرب است که اگر جلوی آن گرفته نشود، میلیون ها فرصت شغلی در کشور از بین خواهد رفت.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، کاهش درآمدهای عمومی دولت، بی عدالتی مالیاتی و کاهش انگیزه های سرمایه گذاری را از دیگر آثار مخرب قاچاق کالا برشمرد.

وی تعامل و همکاری همه دستگاه های مرتبط و ذیل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان را تضمینی برای اجرای برنامه های دولت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.