خرم آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۸ هزار و ۵۱۹ بیکار در ۹ ماهه سال ۹۵ در مراکز کاریابی استان لرستان ثبت نام کرده‌اند.

بیش از ۸ هزار بیکار در مراکز کاریابی استان لرستان ثبت نام کردند

به گزارش قدس آنلاین، علی آشتاب به وجود ۱۶ مرکز کارآفرینی در سطح استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال هشت هزار و ۵۱۹ جویای کار در مراکز کاریابی استان لرستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد  پنج هزار و ۱۸ نفر مرد و سه هزار و ۵۰۱ نفر زن بوده است.

وی بابیان اینکه از هشت هزار و ۵۱۹ متقاضی کار ۷۳.۱ درصد فاقد مهارت و ۲۶.۹ درصد دارای مهارت بوده‌اند، افزود: ۷۱۹ نفر که فاقد مهارت لازم برای اشتغال بودند برای فراگیری مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای استان معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان میانگین سنی ثبت‌نام کنندگان در مراکز کارآفرینی استان را ۲۴ تا ۲۵ سال دانست و عنوان کرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ هزار و ۵۲۸ فرصت شغلی به این دفاتر کارآفرینی اعلام شد که از این تعداد ۹۲۲ نفر به‌کارگیری شدند.

وی بیان کرد: از ۹۲۲ نفر به‌کارگیری شده در استان ۷۶.۱ درصد در بخش خدمات، ۲۱.۷ درصد در بخش صنعت و ۲.۲ درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

آشتاب در رابطه با میزان دریافت حق‌الزحمه وصولی مراکز کاریابی استان از جویندگان کار گفت: بر اساس ابلاغ معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق‌الزحمه مشاوره، ثبت‌نام و به‌کارگماری کارجویان مؤسسات کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی ۱۵ هزار تومان تعیین‌شده است و کاریابی‌ها حق دریافت هیچ‌گونه وجهی از جویندگان کار به‌غیراز تعرفه‌های تعیین‌شده را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.