اصفهان– معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه فتنه با استفاده از هزینه‌های خارجی و با استفاده از شخصیت‌های داخلی سعی در براندازی نظام مقدس اسلامی داشت، گفت: باید توجه داشته باشیم که افرادی که در فتنه حضور داشتند و روبروی ولی فقیه ایستادند دچار انحراف شدند

 افرادی که در فتنه حضور داشتند و روبروی ولی فقیه ایستادند، دچار انحراف شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت ۹ دی در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه ما به سیستم قضایی که مبتنی بر مکتب اهل بیت (ع) باشد افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: ما این سیستم را بهترین روش حقوق بشری می‌دانیم و این سیستم را نه تنها به کشور، بلکه به همه دنیا و بدون خجالت معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند همه نعمت‌ها را در اختیار ما قرار داده است، ابراز داشت: نعمت وجود نخستین نعمت و انسانیت نیز دومین نعمت الهی است که به انسان‌ها داده شده است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر حقوق بشر  در ادامه با اشاره به اینکه خداوند همواره در هدایت انسان‌ها اصرار داشته است، افزود: اعزام بیش از ۱۲۴ هزار پیامبر مصداقی بر این مدعاست.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نعمت الهی هدایت و تبیعیت از حکومت اسلامی است، گفت: باید در این زمینه بررسی کرد که چگونه می‌توان این نعمت‌ها را حفظ کرد.

لاریجانی با بیان اینکه امروز همگان تفاوت اسلام در مکتب اهل بیت و مکتب غیر اهل بیت را می‌دانند، اضافه کرد: بصیرت مبتنی بر تفقه مصباح بصیرت است و بصیرت در مکتب اهل بیت تفقه در دین است.

وی تفقه در دین را مبتنی بر استنباط احکام بر اساس ثقلین دانست و افزود: اینها تشکیلاتی است که در مکتب اهل بیت جریان دارد و برای استمرار بصیرت باید به این مبنا تکیه کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر اینکه اقامه دین در مکتب اهل بیت تاکید شده است، ابراز داشت: دین کالا نیست که نیازمند نگهداری باشد بلکه باید دین را باید برپا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از جریانات سیاسی که در فتنه ۸۸ نیز دخیل بوده‌اند بر این باورند که دین نباید در حکومت جریان  داشته باشد و تنها مربوط به زندگی شخصی مردم است، اضافه کرد: این در حالی است که در بیش از ۵۰۰ آیه از قرآن در خصوص نقش دین در حکومت توضیح داده شده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه ما برای تبلیغ تفکر اسلامی باید با دیدگاه‌های اسلام در مکتب بدون اهل بیت نیز آشنا شویم، گفت: ما باید در این راستا تفکرات مقارن داشته باشیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه رای مردم برای تحقق حکومت اسلامی امری ضروری است، گفت: البته باید توجه داشته باشیم که مشروعیت سیطره نیز در این راستا ضابطه خودش را دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای اقامه دین باید مصداق مشروعیت را بدانیم، ابراز داشت: همچنین در این راستا شیعه پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) باید ولایی باشد و با شناخت ولی بینش سیاسی پیدا کند.

لاریجانی  در ادامه با تاکید بر اینکه نسبت دروغ دادن به برخی از مسایل اسلام گناهی نابخشودنی است، اضافه کرد: در این زمینه فرد چه بداند و چه نداند ولی دروغ بگوید گناه مرتکب شده است.

وی انقلاب را حادثه‌ای تاریخی دانست و با اشاره به اینکه در این انقلاب دو حرکت اجتماعی برای بنای سیاسی جامع بر اساس اسلام اهل بیت (ع) و نهضت جهانی احیای اسلام  ایجاد شده است، افزود: در ابتدای انقلاب گروهی بر این باور بودند که انقلاب موفق نخواهد بود و عده‌ای نیز معتقد بودند اسلام مربوط به حوزه خصوصی زندگی است و با الگو گرفتن از نظام مسکو با حذف زنا و شراب‌خواری حکومت را بر پاکنیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با تاکید بر اینکه نهضت انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت و ما در اول راه قرار داریم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که اقامه دین بر اساس مکتب اهل بیت (ع) برای آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سم مهلک است و از این رو از ابتدای انقلاب تاکنون سعی در براندازی این نظام داشته‌اند.

وی فتنه ۸۸ را یک فصل از فتنه مخالفان انقلاب دانست و اضافه کرد: فتنه را باید درست فهمید نه از باب انتقام چرا که کسانی که در فتنه مشارکت داشتند در طول انقلاب با ما همراه بودند و ما سال‌ها با این افراد دوست بودیم.

لاریجانی افزود: نسل ما عمدتاً کارآموزی سیاسی را در مکتب امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گذرانده‌اند و بعضاً در طول روز ساعت‌ها کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بخاطر مواضع زاویه‌دار و نادرست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید از وی فاصله بگیریم که این امر کار سختی است، اظهار داشت: ما سال‌ها با وی مانوس بودیم و امروز با توجه به علاقه‌ای که به وی داریم باید پا روی احساسات خود بگذاریم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با چارچوب ولایی زاویه پیدا کرده باید از وی فاصله بگیریم، گفت: این غیر از نفرت شخصی و عمل اصولی بر اساس مکتب اهل بیت (ع) است چرا که حب و بغض در مکتب  اهل بیت (ع) دارای اصول است و اینطور نیست که کاریزماتیک به شخصی علاقه و یا نفرت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فتنه با استفاده از هزینه‌های خارجی و با استفاده از شخصیت‌های داخلی سعی در براندازی نظام مقدس اسلامی داشت، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که افرادی که در فتنه حضور داشتند و روبروی ولی فقیه ایستادند دچار انحراف شدند و ما نباید فراموش کنیم که همه دارای شیطان درونی هستیم و این اتفاق ممکن است برای ما نیز بیفتد و ما نیز دچار انحراف شویم.

لاریجانی با اشاره به اینکه در جریانی در طیف اصلاحات که جریانی قوی نیز بود این اعتقاد وجود داشت که اسلام حکومت ندارد و حکومت باید ذاتاً سکولار باشد، ادامه داد: آنها بر این باور بودند که اسلام اجباری نیست و بر این باور بودند که چرا قصد مقابله با تهاجر به فسق را داریم که این امر نتیجه استنباط غلط از دین است.

وی با تاکید بر اینکه باید از فتنه ۸۸ درس‌های زیادی بگیریم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که دشمنان پس از شکست خوردن در این فتنه دریافتند که شجاعت رهبر معظم انقلاب، اعتماد مردم به ایشان، قوه قضائیه و سپاه توانستند فتنه را ناکام کنند و از این رو از این پس این عوامل را مورد تهاجم قرار دادند.

دبیر حقوق بشر اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که چنانچه اگر می‌بینید قوه قضائیه و نیروهای نظامی، اعتماد مردم به نظام و رهبری مورد تهاجم قرار دارند این اتفاقی نیست و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اتفاقات رقم می‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.