اصفهان- معاون اداره آموزش و پرورش استان اصفهان علت حادثه ریزش دیوار بر روی ۶ دانش آموز سمیرمی را وزش شدید باد اعلام کرد.

دلیل ریزش دیوار بر روی دانش آموزان سمیرمی «وزش باد» اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، دو معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همراه با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان سمیرم عصر جمعه با حضور در منزل دانش آموزان آسیب دیده حادثه روز چهارشنبه دبستان شهدای روستای سادات آباد از توابع بخش پادنا سمیرم از آنان دیدن کردند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این دیدارها با اشاره به سطحی بودن مصدومیت دانش آموزان گفت: علت این حادثه ریزش دیوار ساختمان مجاور مدرسه بر اثر وزش باد شدید در ظهر روز چهارشنبه همین هفته بوده و دیوار فروریخته ارتباطی با مدرسه ندارد.
سیدمحمد میرپور همچنین در نشست خبری با خبرنگاران گفت: همزمان شدن ریزش دیوار نیمه ساخته ساختمان سوله ورزشی کنار مدرسه با زمان زنگ استراحت دانش آموزان این رویداد تلخ را رقم زد.
وی بیان کرد: این مدت در خبرگزاری های و رسانه ها عنوان شده که این دیوار از خود مدرسه بوده ولی این دیوار در خارج از محدوده آموزشی بوده و به آموزش و پرورش ارتباطی ندارد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: دانش آموزان از پوشش بیمه ای حوادث بیمه معلم برخوردار بوده و همه خسارت های آنان تمام و کمال پرداخت می شود.
میرپور با اشاره به نوسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده گفت: در این حادثه ساختمان مدرسه مشکلی نداشت و حادثه در ظاهر به علت سستی دیوار ساختمان مجاور مدرسه در ارتفاعی بالاتر از دیوار مدرسه بوده است.
به گفته این مسئول، با توجه به تصویب اعتبار تخریب و نوسازی مدارس فرسوده در دو سال بودجه ملی برای مقاوم سازی و نوسازی مدارس تخصیص یافته که در این مورد، به شهرستان های محروم همچون سمیرم توجه بیشتری خواهد کرد.
لازم به یادآوری است، ظهر روز چهارشنبه هشتم دی ماه، دیوار ساختمان کناری مدرسه‌ ای واقع در روستای سادات آباد از توابع شهرستان سمیرم در منتهی الیه جنوب استان و شهرسان، تخریب و بر روی تعدادی از دانش‌آموزان فرو ریخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.