اصفهان-رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص خسارت های سنگین مادی و معنوی شبکه های اجتماعی به خانواده ها هشدار داد و گفت: متآسفانه امروزه فضای مجازی به صورت مستقیم در خانواده ها تغییراتی را به وجود آورده است.

خسارت های سنگین شبکه های اجتماعی به خانواده ها رو به افزایش است

سرهنگ سید مرتضی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: اگر با نگاه فرصت به شبکه های اجتماعی نگاه کنیم، می بینیم که فرصت های خوبی توسط این شبکه ها  ایجاد شده و ما هم منکر نیستیم اما در کنار این فرصت ها، حاشیه های قابل توجهی در خانواده ها ایجاد شده که متناسب با نحوه استقبال هر فرد، تمرکز افراد خانواده را کمتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر روی شبکه اجتماعی خود به خود ذهن افراد را از خانواده  باز می دارد و در مقابل توجه افراد را نسبت به محتوای شبکه های اجتماعی بیشتر می کند، گفت: این روند متأسفانه خسارت های سنگین مادی و معنوی به اعضای خانواده وارد می کند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهارکرد: بررسی ها نشان می دهد با توجه به اینکه علت اکثر جرایم موضوعات اقتصادی بوده، اما اکنون برخی تغییرات نشان می دهد آسیب های متوجه خانواده رو به افزایش است که همگام با جرایم اقتصادی خود را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: این زنگ خطری برای همه کاربران به خصوص افرادی که برای خانواده خود ارزش قائل هستند، می باشد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به افزایش نگران کننده جرایمی همچون ایجاد مزاحمت، هتک حرمت، انتشار تصاویر خصوصی و یا تهدیدها، گفت: والدین باید نسبت به آموزش اعضای خانواده در خصوص نحوه استفاده از شبکه های مجازی اقدام کنند.

وی با اذعان به اینکه در این رابطه خلاء های آموزشی وجود دارد و هنوز و نهادی برای آموزش شهروندان نداریم، افزود: به همین دلیل این نقش به خانواده ها به خصوص والدین محول می شود تا نحوه درست استفاده از امکانات فضای مجازی را به فرزندان خود بیاموزند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رویه مدیریت غلط شبکه های اجتماعی اعتبار و اعتماد اعضای خانواده نسبت به یکدیگر را دچار خدشه می کند و ضمن فروپاشی خانواده، می تواند هزینه های جبران ناپذیری بر جای گذارد.

وی بیان داشت: در شبکه های اجتماعی نباید مدیریت خود را به سمت مدیریت احساسی و عاطفی پیش ببریم بلکه در شبکه های اجتماعی باید قاطعانه رفتار کرد و به شبکه های اجتماعی بیش از یک وسیله ضروری برای ارتباط نگاه نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.